Svaka organizacija se s vremenom, kada joj se opseg aktivnosti poveća, suoči s potrebom angažiranja novih ljudi. Bilo da se radi o novim poslovnim zadacima ili preuzimanjem starih od prijašnjih zaposlenika, planiranje je ključno u pozicioniranju pravih ljudi na prava mjesta.
1. Oglas
Odredite svoje kratkoročne i dugoročne poslovne ciljeve. Ako vam je cilj, primjerice povećati prihode od prodaje, prilično je jasno gdje se trebate 'pojačati' kadrovima. No i unutar prodaje trebate definirati na kojem se tržištu želite više angažirati; ukoliko se radi o međunarodnoj trgovini trebat će vam ljudi sa znanjem određenih stranih jezika.
Kako biste se lakše orijentirali u svojim regrutacijskim ciljevima, sastavite opis radnog mjesta koje želite popuniti. U današnje vrijeme opisi radnog mjesta postali su predmetom suprotstavljenih mišljenja; dovodi se u pitanje njihova sama svrsishodnost kao i efekt ograničenja na budućem radnom mjestu – rad u zadanim okvirima, ukoliko ga se strogo provodi. No u svakom slučaju, opis radnog mjesta je dobro oglasiti kako bi posloprimcima bilo jasno što se od njih očekuje, a i samoj tvrtki što želi postići.
U najkraćim crtama, opis radnog mjesta obuhvaća dužnosti i odgovornosti zaposlenika, potrebne kvalifikacije, te poziciju koju radno mjesto zauzima u samoj strukturi organizacije. Opisu radnog mjesta treba pažljivo postupiti, kao da se radi o novom proizvodu. Preporuča se izraditi ga u suradnji s nekoliko članova organizacije kako bi se obuhvatili što konkretniji aspekti radnog mjesta i ostavilo što manje prostora interpretaciji. Jednom kada je opis završen i spreman za objavu treba imati na umu da se njime ne želi ograničavati zaposlenika u budućem radu, a cilj mu je i podvući crtu između kvalificiranih i ostalih posloprimaca.
2. Objava
Oglas se može objaviti interno i eksterno. Nemojte predvidjeti već postojeće zaposlenike, ako postoji mogućnosti njihovog unapređenja, unatoč tome što će im možda trebati dodatna naobrazba. Tip eksternog oglasa ovisi o ciljanoj skupini posloprimaca, želite li masovni odaziv, oglasite u više različitih medija, no računajte na dulji period koji ćete morati posvetiti selekciji kandidata. Želite li ljude iz određene regije, ciljajte na lokalni tisak, želite li doprijeti do mlađe radne snage, tu je nova sila na tržištu rada – Internet. Ukoliko pak trebate privremene radnike za rad na proizvodnji, obratite se . Za važnija radna mjesta poželjno je koristiti usluge . Prednost regrutacije putem specijaliziranih agencija jest u dobivanju paketa usluga; pronalazak najkvalitetnijih kadrova te provođenje svih potrebnih testova.
3.Prijave
Jednom kada su prijave prikupljene, vrijeme je za odvajanje najkvalitetnijih među kvalitetnima. U obzir valja uzeti i vremensko ograničenje za provođenje razgovora sa svim zanimljivim kandidatima, stoga se poseže za procjenom metodom točke eliminacije – točka ispod koje se kandidatu ni pod kojim uvjetima neće ponuditi posao. Ako je i nakon toga popis kandidata predug, ne preostaje ništa drugo nego postrožiti kriterije.