U hrvatskoj maloprodaji evidentirano je sveukupno 67.947 prodajnih mjesta (zatvorenih i na otvorenom) u kojima rade 141.393 zaposlenika dok je promet na razini 2004. godine iznosio 106,2 milijarde kuna.
U prodavaonicama prosječno rade tri osobe i to kod pravnih osoba prosječno četiri radnika, a kod obrtnika dva radnika. Na prodajnim mjestima izvan prodavaonica prosječno radi jedna osoba.
Zdenko Milonja, zamjenik ravnatelja Državnog zavoda za statistiku, koje je provelo istraživanje o prodajnim kapacitetima u prodaji na malo, upozorio je da je riječ o privremenim rezultatima, te da će konačni podaci o nacionalnoj maloprodaji, nakon čega mogu uslijediti analize koje će dati odgovor gdje je hrvatska trgovina i što dalje treba činiti, biti poznati u siječnju 2006. godine.
Prema "inventuri" koju su proveli statističari, proizlazi da se trgovinom bavi 32.000 poslovnih subjekata, i to 14.000 pravnih osoba i 18.000 obrtnika.
Pravne osobe drže 42.585 prodajnih mjesta među kojima je 7893 pretežno prehrambenih prodavaonica, 15.852 neprehrambenih prodavaonica te 17.514 prodajnih mjesta na otvorenom i 1326 benzinskih postaja.
Obrtnički sektor ima sveukupno 25.362 prodajna mjesta, i to 6393 prehrambene trgovine, 8272 neprehrambenih prodavaonica te 10.036 prodajnih mjesta na otvorenom (tržnica) i samo 206 benzinskih postaja.
Od ostvarenih 106,2 milijarde kuna prometa, čak 91,3, ili 86% vezano je uz pravne osobe dok su obrtnici imali učinak od 14,9 milijardi kuna.
Mjesečna potrošnja Hrvata u trgovini na malo lani je iznosila oko 8,9 milijardi kuna. Prosječan ukupni promet po radniku kod pravnih osoba bio je 879.300 kuna dok je kod obrtnika dostizao 397.000 kuna.
Statističari su izračunali i da na jedno prodajno mjesto dolazi 65 stanovnika, odnosno na jednu prodavaonicu veže se 114 stanovnika, te da svaki Hrvat po tom obračunu "prisvaja" samo 0,80 prodajnih kvadrata.
(T.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik