Jedna od vodećih američkih tvrtki na polju istraživanja i konzaltinga, ISR, provela je istraživanje o nacionalnoj poslovnoj etici, a rezultati pokazuju kako su u posljednjih pet godina zaposlenici postali svjesniji etičkih načela kompanija u kojima rade.
Istraživanje je provedeno na više od 200.000 američkih zaposlenika, a promatrala se korporativna cjelovitost, socijalna odgovornost i korporativne vrijednosti.
Nakon skandala s tvrtkom Enron 2001. godine, ISR je zabilježio povećani interes za boljim razumijevanjem etičkih normi u poslovnim kulturama kompanija, od
uočavanja potencijalnih problema do određivanja rješenja prije izbijanja krize, navodi izvršni direktor ISR-a, Adam Zuckerman.
Studija se također pozabavila i utjecajem medija na korporativne skandale te njihovim učinkom na američke zaposlenike. U razdoblju od 2001. do 2005. studija je otkrila kako se razmišljanje zaposlenika o korporativnom integritetu povisilo za 11 posto.
Međutim, ovaj trend nije izoliran, s obzirom da je studija pokazala kako se istodobno i osjetljivost zaposlenika oko korporativne cjelovitosti, socijalne odgovornosti i korporativne etike, povisila od 2001. godine.
Studija je između ostalog otkrila i kako se mišljenje zaposlenika, da je upravo njihova kompanija socijalno osjetljiva, povisilo za 7% od 2001. godine.
Gledano na nacionalnoj razini, percepcija zaposlenika po pitanju internih korporativnih vrijednosti povisila se sa 78% u 2001. na 82% u prošloj godini. Slično, percepcija dosljednosti menadžmenta internim vrijednostima kompanije, također se povisila sa 60% u 2001. na 65% u 2005.
Sukladno tome, Zuckerman je rekao kako ovi podaci pokazuju da valja biti optimističan glede unaprjeđivanja etičkih načela korporativne Amerike. Znati kamo usmjeriti svoje napore, pola je uspjeha, a kompanije su očito počele
više pozornosti pridavati etičkim načelima, zaključuje on.
(V.K.)
Izvor:
prweb.com