Iako mnogi uposlenici sanjaju o nepromišljenim koracima zadnjeg dana na poslu, poput pisanja vulgarnih pisama šefu, najbolje se tog dana ponašati profesionalno kao i prvog dana na poslu.
Bez obzira na to što osjećate prema organizaciji u kojoj ste radili, način na koji odete iz nje može se odraziti na vašu daljnju karijeru, tvrdi Barbara Barr iz američke konzultantske tvrtke Lee Hecht Harrison.
Ona ističe kako uvijek postoji mogućnost da se uposlenik vrati u organizaciju u kojoj je radio kao i mogućnost da svoje dojučerašnje kolege sretne u tvrtkama u kojima će nastaviti karijeru zbog čega je najbolje biti zapamćen po profesionalizmu, čak i zadnjeg dana na poslu.
Barabra Barr nudi i nekoliko savjeta o ponašanju pri napuštanju tvrtke.
Prikladno se odjenite. Čak i ako ste došli samo spakirati osobne stvari i održati pozdravni govor, odjenite se prema pravilima odijevanja tvrtke.
Budite zahvalni. Istaknite pozitivna iskustva koja ste imali u tvrtki te kako će vam vještine koje ste u njoj naučili pomoći u ostatku vaše karijere.
Držite se jednog objašnjenja razloga zbog kojih odlazite. Otvoreno i iskreno navedite razloge zbog kojih odlazite iz tvrtke kako o tome ne bi počeli kružiti tračevi koji bi vam se kasnije mogli obiti o glavu.
Održite konstruktivni pozdravni govor. Nemojte kritizirati kolege ili nadređene. Umjesto toga, predložite poboljšanja.
Podijelite ključne informacije s kolegama. Ako ste samo vi imali dovoljno znanja i vještina za obavljanje vaše funkcije, potrudite se da ta znanja podijelite s kolegama ili nadređenima prije nego odete. To će im uvelike olakšati posao zbog čega će vam biti jako zahvalni. (V.B.)
Izvor:
NY Times