Svaki zaposlenik gotovo dva sata dnevno potroši na sitna "ometanja" – odgovaranje na telefonske pozive obitelji i kolega, e-mailove i razgovore s kolegama koji navrate do njihovog radnog stola, pokazuje istraživanje Sveučilišta Kalifornija objavljeno u najnovijem broju časopisa New Scientist.
Zaposlenici se tako, u današnjoj poslovnoj kulturi koja podrazumijeva da su uvijek i svima dostupni, teško mogu usredotočiti na svoj posao, pa mnogi misle da pate od poremećaja koncentracije. No, na sreću ipak nije tako. Naime, istraživanje je pokazalo da zbog raznih "smetnji“, razdoblje usredotočenog i neprekinutog rada u prosjeku traje samo tri minute!
A, prošlogodišnja studija Američkog Instituta za psihijatriju, pokazala je da stalne "smetnje" kao što su telefonski pozivi i e-mailovi imaju gori učinak na kvocijent inteligencije nego pušenje marihuane.
Utjecaj tih "smetnji" na produktivnost može biti vrlo ozbiljan. Jednom kada je pozornost prekinuta, potrebno je mnogo vremena za vraćanje na prijašnji tijek misli. Ako ste pak prekinuti u trenutku kada ste se pokušavali prisjetiti što trebate učiniti, na to slobodno možete zaboraviti. Istraživanje Sveučilišta Kalifornija pokazalo je da se više od 20% posto poslova koji su prekinuti, dovrši tek slijedeći dan.
I dok nas je razvoj komunikacijske tehnologije trebao osloboditi dodatnih napora putovanja, sastanaka i sličnog, čini se da zapravo sve više i više postajemo njeni "robovi". No tehnologija bi nas "opet" mogla spasiti, pogotovo s razvojem softwarea koji će selektirati koje ćemo e-mailove i telefonske pozive primati, a kojeg već razvijaju neke tvrtke.
Međutim, svaljivanje krivnje na tehnologiju ili oslanjanje na nju kako bi smo se "spasili", možda i nije ispravan put. Naime, istraživanje Sveučilišta Kalifornija pokazuje da smo za gotovo polovicu prekida i smetnji u poslu, zapravo krivi sami, jer šaljemo e-mailove, telefoniramo, gnjavimo zauzete kolege... Stoga ovdje donosimo 7 savjeta kako smanjiti količinu tih "smetnji":
(T.B.)
The Guardian