Dobili ste dugo očekivani posao. I onda vam se dogodilo ono najgore – nenamjerno ste ušli u sukob s šefom ili kolegom.
Naime, poslodavci traže rezultate, a zaposlenici se zbog velike količine posla nerijetko dovedu u konfliktnu situaciju s nadređenim ili suradnikom.
Konfliktnim situacijama je preporučljivo nastupati što razboritije jer morate imati na pameti da se izazivanjem sukoba možete dodatno zamjeriti suradnicima. Dr. Peter Sandman savjetuje kako riješiti konflikt na poslu.
Reagirajte odmah
Zbog velike količine posla i kratkih rokova zaposlenici su u današnje vrijeme često pod stresom.
Kako u privatnom životu tako i na poslu sve više ovisimo o drugim ljudima. Komunikacija među zaposlenicima nam postaje sve važnija. Posljedice loše komunikacije dovode do nesporazuma i loših međuljudskih odnosa. Ako ste i vi nađete u takvoj situaciji, stručnjaci savjetuju da se kolegi ili nadređenom odmah ispričate. Kažite da vam je žao ako ste nekoga uvrijedili te da vam to nije bila namjera. Zatim pokušajte pojasniti zbog čega ste burno reagirali.
Ne povisujte ton glasa
Ako se želite ispričati kolegi na poslu zbog burnog reagiranja, učinite to na način da se iz vašeg glasa da zaključiti da vam je uistinu žao.
Saslušajte kolegu
Nakon što se ispričate kolegi za vašu reakciju, važno je da i vi njega saslušate. Pokušajte naći kompromis u daljnjem radu.
Pokažite da vam je žao zbog pogreške
Pokažite da ste nešto naučili iz razgovora. Također i vi naučite nešto iz iskustva. Konflikti su rezultat nesporazuma. Budući da na poslu obično nismo u mogućnosti birati suradnike, moramo naučiti neke vještine uspješnog izbjegavanja i rješavanja konflikata.
(A.T.)
Izvor: