U Europskoj uniji su jučer stupile na snagu nove odredbe za transport na cestama, a odnose se na trajanje obaveznih stanki i odmora za vozače teretnih vozila i autobusa.
Glasnogovornik Europske komisije Martin Selmayr, naglasio je kako nove odredbe zamjenjuju pravila koja su stara 20 godina te dodao kako je glavni cilj odredbi, povećati sigurnost na cestama, posebice spriječiti teške prometne nezgode, od kojih 20% uzrokuju tegljači ili teretna vozila.
Inače, istraživanja pokazuju da je premorenost vozača drugi najčešći razlog prometnih nezgoda kod teretnjaka, a najčešći razlog je neprimjerena brzina.
"Novim pravilima je produženo vrijeme za odmor vozača teretnih vozila i autobusa. U nekim zemljama članicama danas još uvijek je moguće da vozači teretnjaka i autobusa voze i do 74 sati tjedno i to će se s novim odredbama smanjiti na 56 sati tjedno", napominje Selmayr.
Tvrtke, zaposlenici i zemlje članice sada imaju godinu dana vremena kako bi propisali obvezujuće nacionalne odredbe, a za moguće kršenje odredbi ubuduće će biti odgovorni i zaposlenik i špedicija, čime će se odgovornost prebaciti i na tijela koja izdaju naloge.
Prema prvim reakcijama organizatori putovanja autobusom, očekuju povećanje cijena i gubitak radnih mjesta, s obzirom da bi zbog novih odredbi putovanja autobusom mogla poskupiti za oko 10% i dovesti do potpunog nestajanja manjih tvrtki s tržišta.
Kako su nova pravila, direktiva EU, vrijede u svih 27 zemalja članica, a proširena su i na Švicarsku te zemlje Europskog ekonomskog prostora. EU se nada da će u pregovorima sa susjednim zemljama također postići dogovor oko pitanja odmora i maksimalno dozvoljenog broja sati radnog tjedna za vozače teretnjaka i autobusa.
(V.K.)
Izvor:
DW