Neformalni razgovori na radnom mjestu mogu učiniti velike stvari! To je onaj prvi kontakt, tzv. small talk koji nikada nije pogrešan jer pokazuje onaj "djelić pažnje" prema sugovorniku zbog kojeg se osoba osjeća ugodnije.
Komunikativnost i sposobnost čavrljanja s kolegama s posla danas je tražena vještina. Stručnjaci smatraju da poslovni ljudi moraju znati voditi "small talk", i biti informirani o aktualnim događanjima ako žele biti uspješni.
Kako steći vještinu "čavrljanja"?
Možete započeti razgovor o svakodnevnim temama o kojima razgovarate sa prijateljima. Težak dan, vrijeme, količina posla i slično. Ukoliko ste osobu susreli ranije, pokušajte se sjetiti nešto o njoj, primjerice, prati li sportski program te ju pokušajte uključiti u razgovor o nekoj važnoj utakmici.
Prvi pozdravite. Nasmijte se i rukujte na početku razgovora. Ako primijetite da vam sugovornik nije upamtio ime, sami ga izgovorite.
Ako se želite približiti određenoj osobi, tada je najbolji način da vas upozna i predstavi osoba koja je bliska osobi s kojom želite stupiti u kontakt. Zamolite kolegu za uslugu.
Ako vam osoba da posjetnicu, rukujte se s njom i pročitajte što točno piše na vizitki. Zatim ju pospremite u džep ili na mjesto predviđeno za posjetnice. Na taj način osobi će te pokazati da ju cijenite i da vas zanima na kojoj poziciji radi.
Pokušajte upamtiti imena svih kolega.
Ukoliko ste osobu upoznali na nekom od seminara ili službenom putu, možete ju upitati nekoliko poslovnih pitanja. Primjerice, koliko dugo se bavi tim poslom, je li prvi put na seminaru i slično.
Saslušajte osobu koja vam govori. Nije dovoljno da samo klimate glavom, uključite se u razgovor.
Pokušajte više slušati nego pričati. Nemojte započinjati razgovor o negativnim temama.
Pazite na pokrete tijela. Vaš govor tijela ostavlja prvi dojam na osobu. (A.T.)
Izvor:
Posao.ba
Upoznajte se pobliže s alatima u profesonalnoj selekciji i testirajte svoju osobnost kroz Upitnik osobnosti na MojPosao.