Želite li stalno biti u vrhu, neophodno je inovirati. Međutim u današnje vrijeme velike konkurentnosti misao poslovnog svijeta mogla bi znatno drugačije zvučati - inoviraj da bi se uopće imao šansu boriti.
Stabilna, uhodana i predvidljiva poslovna kultura te način poslovanja sve su manje poželjni, jer ukoliko se ne mijenjate, možete jedino stagnirati pa čak i propasti.
Kreativnost i brzina promjene u srži su današnjih naprednih i uspješnih kompanija. Smišljanjem novih proizvoda, strategija, usluga ili procesa, raste se ili zadržava liderska pozicija koja nikada dosad nije bila nestalnija.
Rezultati IBM-ove studija koja je istraživanjem obuhvatila 765 predsjednika uprava globalnih kompanija, pokazuju kako njih 65% očekuje da će razina fundamentalnih promjena u poslovanju u idućem razdoblju bit velika, dok 22% njih vjeruje da će biti umjerena. Tek njih 13% smatra da će razina promjena biti mala. Dakle, većina svjetskih kompanija svjesno očekuje dramatično brze promjene u kojima rezultati iz prošlosti neće davati nikakvo jamstvo za budući uspjeh.
Pri spomenu poslovnih inovacija, u prvi se mah obično misli na inovacije proizvoda ili poslovnih procesa, dok se znatno rjeđe pomisli na inovacije poslovnih modela, a još rjeđe na inovacijski proces, odnosno na to kako uopće inovirati.
Jednom od najvećih pogrešaka smatra se to što kompanije vrlo često drže stvari koje su ih učinile uspješnima predugo nepromijenjenima. Doduše, razumljivo je da uspješne kompanije nerado mijenjaju iskušane modele koji im daju sigurnost, no ti su proizvodi i način poslovanja bili uspješni u proteklih deset godina. Sljedećih deset godina nešto je sasvim drugo.
Na nedavnom IBM Forumu, voditelj IBM-ova "Strategy&Chain Consultinga", Hendrik Lang je istaknuo kako postoje tri načina za inovaciju poslovnog modela.
Prvi je inovacija industrijskog modela koji podrazumijeva inoviranje lanca vrijednosti kroz premještanje u drugu industriju, redefiniranje postojeće ili kreiranje potpuno novog lanca vrijednosti.
Drugi je model inovacija modela prihoda, odnosno inoviranje procesa stvaranja (i povećanja) prihoda kroz pružanje novih vrijednosti potrošačima ili klijentima te inoviranjem modela određivanja cijena koji se može znatno odraziti na konačan rezultat.
Poduzetnički model inoviranja poslovanja, kao treći način, podrazumijeva inovacije lanca vrijednosti mijenjajući proširena poduzeća u smislu veće integracije ili specijalizacije te transformirajući mrežu zaposlenika, dobavljača, klijenata itd.
Kako izgleda inovativna kompanija? Stari poslovni model glasio je: planiraj, napravi, dostavi. Novi model glasi: osjeti i odgovori, osjeti i odgovori. Drugim riječima, osluškuj i mijenjaj se. I to u minutama, ne u mjesecima. (V.K.)
Izvor:
Lider