U poslovnom svijetu najvažniji je dojam koji ostavljate, a kako vas ne bi pratila loša reputacija, morate voditi računa o poslovnom bontonu.
Novija istraživanja pokazuju da greške na poslu rade i oni s dugogodišnjim radim iskustvom, a među najčešćima su kašnjenje, pogrešno predstavljanje zaposlenika, nepoznavanje kulture i običaje drugih zemalja te slanje pogrešnog e-maila. Stoga vam donosimo nekoliko savjeta kako ne bi došli na "loš glas".
Predstavljanje zaposlenika
Pravila poslovnog bontona nalažu da se zaposlenici na nižoj poziciji predstavljaju onima na višoj. Primjerice, ako se nalazite u društvu asistenta i izvršnog direktora, tada izvršnom direktoru predstavljate asistenta. Ukoliko ste zaboravili ime vašeg sugovornika, ne paničarite. Dovoljno je reći: "Oprostite, nisam zapamtio/la vaše ime".
Rukovanje
Poslovni bonton iziskuje rukovanje u svim poslovnim susretima, primjerice, intervjuu za posao, poslovnim sastancima, izrazima zahvalnosti te je stoga iznimno važno znati kako se rukovati. Pravilan stisak ruke mora biti umjereno čvrst. Slab stisak ruke ostavlja dojam osobe koja je pasivna, što ostavlja negativan dojam na poslovne partnere.
Ne prilagođena odjeća
Odjeća koja nije primjerena za radno mjesto, poput napadne odjeće, tenisica, trenirke i slično, ne ostavlja profesionalan dojam. Iako u današnje vrijeme većina tvrtki nema propisan dress code, najbolje je osloniti se na tradicionalan, klasičan odabir odjeće.
Komunikacija putem e-maila
E-mail je najbrži način komuniciranja u poslovnom svijetu. No, važno je znati neka pravila. Primjerice, pošiljaocu morate odgovoriti na svaki e-mail, ali i pripaziti da vam se ne bi dogodilo da pogrešnu poruku, u brzini, pošaljete na krivu adresu. Također, pažljivo odaberite tipku kada želite odgovoriti na dobivenu e-poruku. Najčešće pogreške zaposlenika dešavaju se kada osoba pritisne "reply" (odgovori) ili "reply all"(odgovori svima) umjesto "forward" (proslijedi poruku). Također, ne šaljite svojim suradnicima i poslovnim parterima šaljive mailove. (A.T.)
Izvor:
Monster