Kvalitetni doktori nisu oni koji imaju najviše pacijenata, a liječnici s previše pacijenata nisu u stanju pružiti kvalitetnu uslugu, kaže Dragomir Petric iz HLK
Liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti traže da se u sklopu reforme zdravstva koja se najavljuje za iduću godinu u potpunosti ukine glavarina jer ne samo da ne potiče efikasnost nego rad liječnika opće prakse vrednuje isključivo po broju pacijenata, piše Marija Crnjak u Poslovnom dnevniku.
U Hrvatskoj liječničkoj komori tvrde da se bez ukidanja glavarine neće provesti reforma, nego samo "kozmetika" primarne zdravstvene zaštite.
Ukidanje glavarina
Punjenje blagajne Štoviše, promjene koje se predviđaju izazvat će sukobe unutar struke koja će se umjesto nastojanja da što kvalitetnije radi zbog punjenja blagajne i dalje boriti za osvajanje što većeg broja pacijenata, tvrdi Dragomir Petric, predsjednik povjerenstva za primarnu zdravstvenu zaštitu Hrvatske liječničke komore.
Naime, u prijedlogu reforme ministra Darka Milinovića u primarnoj zaštiti predviđeno je zadržavanje takozvane glavarine koja će činiti 60 posto prihoda ordinacija.
Tri posto primarci će uprihoditi od specijalizacije, a ostalo treba zaraditi dodatnim radom s pacijentima, poput provedbe preventivnih programa te dijagnostičkim ili terapijskim postupcima koji se mogu obaviti kod liječnika opće prakse ili pak uvođenjem grupne prakse. Pritom će se potrošiti i broj postupaka koje će liječnici moći naplatiti od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Liječnici koji će više razraditi na taj način prema ministarovim riječima mogu zaraditi i do 18 posto više od sadašnjih prihoda, a oni koji dodatno privuku do 10 posto više od prosječnog broja pacijenata mogu očekivati zaradu i do 60 posto više.
Razlika u zaradi stoga bi mogla dosegnuti više od 300.000 kuna po ordinaciji. Prijedlog reforme, međutim, u suprotnosti je s prethodnim najavama unazad nekoliko godina da će se glavarina ukinuti.
Kvalitetni doktori nisu oni koji imaju najviše pacijenata, a liječnici s previše pacijenata nisu u stanju pružiti kvalitetnu uslugu, kaže Dragomir Petric iz HLK. (A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik