Užurbani tempo rada i života može dovesti do negativnih posljedica. Stoga donosimo savjete kako posao učiniti ugodnijim.
Zaposlenici su svakodnevno izloženi velikom pritisku. Pred njih se postavljaju brojni zadaci, a nadređeni ih često uvjeravaju da se i najveći problemi mogu riješiti "u pet minuta". Takav tempo i način života prije ili kasnije dovedu do kolapsa, a loše raspoloženje i tjeskoba postanu očekivana reakcija. Kako bi izbjegli takve neželjene situacije, poslovni portal Bloomberg, prenosi Business.hr, daje 20 savjeta kako radni dan učiniti podnošljivijim a vlastiti posao ugodnijim.
1. Pripremite se za sutra – prečesto gubite vrijeme razmišljajući o prošlosti, zanemarujući ljude i stvari važne za budućnost. Prije odlaska iz ureda napišite tri stvari koje sutra morate učiniti kako biste nove izazove dočekali spremni.
2. Ne radite više stvari istovremeno - kako biste svoj posao odradili kvalitetno, fokusirajte se samo na jednu stvar. Nakon što nju odradite kvalitetno, prebacite se na drugi zadatak.
3. Izbjegavajte sastanke - sastanci su potrebni samo prilikom finalizacije posla. Iako je važno biti u kontaktu sa suradnicima, prerani sastanci često usporavaju radne procese.
4. Ostanite sa strane - ne morate sav svoj posao obavljati iz ureda. Dopustite si rad u ugodnom okruženju kada je to moguće i kada to može pridonijeti krajnjem cilju.
5. Zadržite brzinzu - nemojte se previše opuštati u slučaju dobrih rezultata. Sporijim radom nagomilat ćete zaostatke koji će vam u konačnici oduzeti jako puno vremena.
6. Izolirajte se na radnom mjestu - zatvorite vrata svog ureda kako vas buka i kolege ne bi ometali u poslu. Potrebna vam je koncentracija kako biste smanjili mogućnost pogrešaka.
7. Ne paničarite - mnogo puta ste imali osjećaj da imate previše posla koji ne možete obaviti. Podijelite taj posao na manje cjeline i polako rješavajte komadić po komadić problema.
8. Stvorite dodatno vrijeme - za rad iskoristite ono vrijeme kada ste najproduktivniji. Umjesto surfanja internetom nakon dolaska na posao, posvetite se poslu dok ste najsvježiji i najodmorniji.
9. Postavite očekivanja - odredite koliko vam vremena treba za obavljanje određenog posla. Pokušajte se toga pridržavati kako se ne biste doveli u vremenski tjesnac.
10. Odredite prioritete - napravite listu ključnih stvari koje morate obaviti. Napokon raščlanite bitne od nebitnih stvari.
11. Napravite procjenu korisnosti - Vaš je zadatak proizvoditi prihod ili privlačiti kupce. Izbacite iz svog radnog dana sve što ne pridonosi tom cilju.
12. Zadržite pozitivan stav - optimisti poslovično imaju najbolje rezultate. Bez obzira na sve probleme, razmišljajte kao da će sve završiti na najbolji mogući način.
13. Morate znati kada je dosta - svatko ponekad ima osjećaj da će eksplodirati. Uzmite predah prije nego se to dogodi.
14. Stvorite poticaj - najteže zadatke obavljajte na početku radnog dana, dok ste odmorni. To će vam dati dodatan impuls i samopouzdanje, pa ćete se s ostalim zadacima lako obračunati.
15. Prepustite dio posla drugima - ne možete uvijek cijeli posao obaviti sami. Prepustite dio odgovornosti podređenima ili partnerima. Osim što ćete sebi olakšati radni dan, steći ćete zadovoljna suradnika kojem će biti drago što ste mu ukazali povjerenje.
16. Ne zaboravite ključne stvari - jedite tri obroka dnevno, redovito vježbajte, dobro se naspavajte – sve su to stvari ključne za dobro raspoloženje i spremnost za rad.
17. Ostavite posao u uredu - vaše slobodno vrijeme neka uistinu bude slobodno. Posvetite se obitelji i prijateljima i nikada ne dopustite da vas posao spriječi u rješavanju obiteljskih problema.
18. Fokusirajte se na danas - ne dopustite da vas jučerašnji neuspjesi pokolebaju u današnjim izazovima. Ponekad više vremena izgubimo na brigu nego na posao, što nikako ne pridonosi rezultatima.
19. Pronađite zadovoljstvo - iako znate da morate nešto mijenjati u svom životu, nemojte stalno biti nezadovoljni onime što imate. Budite strpljivi, vaše vrijeme će polako doći.
20. Razmišljajte o drugima - pomozite drugima, jer će oni sutra možda pomoći vama. Vodite brigu o svojim suradnicima, jer su oni ti koji vam posao čine lakšim.
Izvor: Business.hr