U resornom ministarstvu traže najbolji model za naplatu cestarina, sve bi trebalo biti gotovo do kraja godine, do kada ćemo plaćati najskuplju cestarinu u Europi.
Umjesto vinjeta tako ćemo i dalje imati klasičnu naplatu cestarina uz koju dolazi i sezonsko poskupljenje.
"Mislim da su vinjete vrlo isplative i da treba rekonstruirati cestovni sektor u cjelini. Treba uvesti vinjete pod hitno - to je prijelazno rješenje do uvođenja naplate cestarine putem satelitske navigacije", kaže prometni stručnjak Ivan Dadić za Dnevnik.hr.
Koji model je najisplativiji, u Ministarstvu još ne znaju. U tijeku je odabir konzultanta za budući sustav naplate cestarine.
"Imat ćemo ga najvjerojatnije do kraja godine, onda će se definirati budući sustav naplate. To ne znači da neće biti elektroničke vinjete, naravno budućnost je GPS sustav", kaže ministar prometa Oleg Butković.
Zbog visoke cijene cestarine, naše autoceste pune su samo za turističke sezone. Izvan sezone, gotovo nitko ne vozi njima. Posebno prema Dalmaciji.
"Trebalo bi tražiti nekakav model kako olakšati domaćim građanima da koriste autoceste - kako tu cijenu cestarine riješiti. Mi nismo zarobljeni u neki model i možemo ga osmišljavati" kaže Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Niti ENC naplata više neće biti isplativa. Tko je imao ENC, vozio se 20 posto jeftinije. No, uskoro će taj popust biti samo 13 posto.
"Za posljedicu ćemo imati da će sam prijevoznik morati iznaći način kako da i dalje nastavi obavljati djelatnost po ovim cijenama koje ima sada, a uz poskupljenje autocesta bojimo se da će to u svakom slučaju izazvati da će se opet određen broj vozila morati prebaciti na lokalne ceste. a samim time znamo da će se smanjiti sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu", kaže Miljenko Gočin iz Sindikata Vozača.