Na koji način se poslodavci nose s izazovima upravljanja ljudima u jeku globalne pandemije?
Uslijed globalne pandemije širenja COVID-19 virusa, naše društvo se suočilo s dosad nepoznatim izazovima koji ubrzano mijenjaju našu svakodnevicu i prisiljavaju nas na prilagodbu novim uvjetima. Imajući u vidu značajan utjecaj aktualne situacije na gospodarstvo u cjelini, odlučili smo upitati naše poslodavce na koji način se nose s izazovima koje je sa sobom donijela kriza.
U nastavku pročitajte intervju s Vandom Resnik, Voditeljicom ljudskih potencijala u Tau on-line.
Kako ste se organizirali u novonastaloj situaciji?
Situacija s koronavirusom nije svakidašnja, jer nitko zapravo ne zna kako će se situacija dalje odvijati te kakve će posljedice ostaviti. Napravili smo ono što smo mogli, svakodnevno smo pratili novosti, održavali izvanredne sastanke i dijelili informacije.
Reagirali smo na vrijeme, pojačali smo higijenu uredskih prostora, kupili dodatne sapune i dezinfekcijske gelove za zaposlenike. Situacija se brzo mijenjala pa smo tako u 3 dana uspjeli organizirati rad od doma cijele tvrtke (90 zaposlenika).
Možete li nam navesti svoje primjere kriznog komuniciranja unutar tvrtke? Tko vodi komunikaciju, direktor ili HR ili neka druga odgovorna osoba?
Komunikaciju prema zaposlenima je vodio odjel HR-a preko zajedničkog kanala za komunikaciju (MS Teams).
Prije komunikacije prema zaposlenicima, održani su brojni sastanci s managementom kompanije. Ono što je ključno u ovakvim situacijama je spriječiti širenje panike. Zaposlenici su dobili sve potrebne informacije na vrijeme, ostali su smireni i svatko je dao svoj doprinos. Istaknula bih brzu reakciju i organizaciju IT-a, ali i svih ostalih. Također, moram naglasiti i važnost pozitivnog stava uprave tvrtke. Riječi direktora prema zaposlenicima su dale jedan pozitivan nalet i motivirajuću poruku da ćemo iz ovoga izaći još bolji.
Što se poduzeli po pitanju sigurnosti svojih zaposlenika?
Kako što sam već navela, u prvoj fazi smo uveli pojačanu higijenu prostora, podijelili dezinfekcijske gelove za ruke, prenosili nove informacije i savjete vezane uz sigurnost i zaštitu Ministarstva zdravstva, polijepili postere na ulaze u poslovne prostore, toalete itd.
U drugoj fazi smo organizirali rad od doma, i to u 3 dana, s postepenim opterećenjem tehničke opreme - prvi dan je 30 zaposlenika radilo od doma, drugi šezdeset, a treći dan su svi radili od kuće (90).
Nastavljamo s radom na daljinu sve dok poslovni prostori ponovo ne postanu sigurno mjesto za rad.
Možete li navesti kakvo je psihičko stanje vaših zaposlenika te njihova reakcija na situaciju oko pandemije?
Komunikacija je uvijek važna, no u ovakvim situacijama je presudna. Prvenstveno, psihičko stanje managementa, njihova energija i komunikacija prema zaposlenicima mora biti na visokom nivou. I manageri su ljudi (ne biste vjerovali!) i imaju svoje izazove, brige i strahove. Uspjeli smo se pribrati, niti u jednom trenutku se situacija nije otela kontroli te smo sa zajedničkim naporima držali atmosferu smirenom i organizirali sve za daljnji rad. Povjerenje se pokazalo ključnim i to nije nešto što možeš lažirati već je na tome potrebno raditi svaki dan.
Ponosna sam na naše zaposlenike. U ovakvim trenucima možemo vidjeti pravi timski rad, dobru volju, angažiranost i orijentaciju prema zajedničkom cilju.
Možemo reći da smo uspješno savladali početne faze. Pravi izazovi tek slijede. Pratimo razvoj događaja svakodnevno, trudimo se reagirati na vrijeme, pokušavamo unijeti malo vedrine raznim virtualnim sadržajima i provodimo Pulse istraživanja. Za sada su povratne informacije vrlo dobre, naravno da su ljudi generalno zabrinuti (tko danas nije?) no međusobno dijelimo osjećaje, puno razgovaramo (chat, video, grupe,..) i stvaramo još jači osjećaj zajedništva.
Kakva su vaša očekivanja po pitanju naredna tri mjeseca?
Teško je reći. Optimistični smo i nadamo se da će covid-19 iščeznuti brzo. Nakon toga kreće borba s posljedicama jer ovo ostavlja vječni trag u svima nama. Iskreno, nadam se da se nećemo vratiti na staro. Ne smijemo se vratiti na staro. Moramo biti bolji. Bolji prema prirodi, jedni prema drugima, prema sebi samima.
Radimo na planovima, prognozama i raznim scenarijima za budućnost. Želimo zaštititi naše radnike i vjerujemo da ćemo uspjeti. Kriza je tek pred nama, ni prva ni zadnja, ali svakako nova i specifična. Kada zajedničkim snagama pobijedimo koronavirus, isto tako ćemo pobijediti i (ekonomsku) krizu.
Trebamo držati glavu gore i ostati pozitivni!
Najnovije oglase, vijesti i savjete iz svijeta tržišta rada potraži i na MojPosao LinkedIn profilu!