S kojim biste automobilom usporedili odjele svoje tvrtke? Koga biste 'posjeli' u Ferrari a koga u Škodu? Odgovor su dali direktori iz Velike Britanije.
Istraživanje koje je na 200 britanskih CEO-a provela konzultantska tvrtka , specijalizirana za usluge HR-a, ilustrira tranzicijsku fazu HR sektora. Naime, 68% ispitanika odgovorilo je kako svoj (i općenito) odjel za upravljanje ljudskim resursima percipira kao i automobil Škodu.
Usporedbe radi, 78% je svoj financijski sektor tvrtke usporedio s luksuznim Volvo automobilom, poznatom po svojoj sigurnosti i konzervativnosti. Marketing je na četiri kotača viđen kao Ford, a prodaja kao Ferrari – brz i okretan.
Nadalje, 27% rukovodioca je HR odredio kao birokratski sustav, a 15% kao 'oprezan'. Samo 12% ispitanih uviđa važnost i utjecaj HR-a u organizacijama.
U sagledavanju funkcije HR odjela, 47% rukovodioca ga je odredilo kao primarno administrativni, 33% je odabralo regrutaciju dok je 19% reklo da je glavna funkcija human resources-a pregovaranje o plaćama i doprinosima.
Istraživanje je također pokazalo kako 30% ispitanika smatra da se HR ne nosi dovoljno dobro s poslovnim očekivanjima, dok je 65% izrazilo kritiku na račun samog vodstva.
«Škoda je marljivo radila na promjeni svojeg imidža, a to je dugotrajan proces. Ovo je istraživanje pokazalo kako brand makeover upravo ono što je potrebno HR industriji.», prokomentirao je Richard Chiumento, direktor Rialto Consultancy-ja.