Upravo vam se dogodilo da ste izostali sa važnog poslovnog sastanka na kojem je vaš nadređeni istaknu značenje pojma "dobar zaposlenik" koji "čini dobro poslovnom timu" prije nego što "sve propadne" i dođe do "kritičnog trenutka". Što li je vaš nadređeni time htio reći?
Za razumijevanje ovakvih direktiva, možda bi vam od pomoći mogao biti kakav dekoder. Pomoću nekoliko korisnih
naputaka, naučite kako uspješno dekodirati klišeje koje svakodnevno čujete.
1. U timu ne postoji "JA"
Situacija: Pospremate stvari u namjeri da odete ranije kući s posla, a vaši se suradnici počnu žaliti kako ih pritišću rokovi.
Preporuka: Ostanite još malo i pomognite suradnicima s njihovim zadacima. Oni će cijeniti vašu namjeru i razumijevanje za timski rad, a vjerojatno će vam i pomoći kad vama to bude potrebno.
2. Budite točni
Situacija: Nadređeni vas je upravo ukorio zato što ste poslali priopćenje za javnost koje prethodno niste provjerili te je puno neočekivanih pogrešaka.
Preporuka: Vaša nespretnost može imati negativan učinak na cijelu tvrtku pa je stoga preporučljivo isplanirati dodatno vrijeme za provjeravanje točnosti vašega rada. Ukoliko je moguće, pokušajte svoj rad sagledati u dva navrata ili pozvati suradnika koji vam može pomoći.
3. Budite proaktivni
Situacija: Petak je, dva sata do kraja radnog vremena, završili ste sa svojim poslom. Nadređeni vas je upravo vidio kako na svom računalu igrate kartaške igre.
Preporuka: Umjesto da vrtite prstima, produktivno iskoristite preostalo vrijeme. Napravite pregled svog tjednog rada i isplanirajte slijedeći radni tjedan. Iskoristite slobodno vrijeme na poslu kako biste potakli razvoj svoje karijere.
4. Budite otvoreni
Situacija: Zamoljeni ste da prisustvujete brainstorming sastanku na kojem će biti riječi o prijedlozima za novu marketinšku strategiju posljednjeg proizvoda vaše tvrtke.
Preporuka: Izbjegavajte tradicionalne sastanke ovog tipa koji ne vode kraju i razvijte svoju perspektivu. Sastanci ovog tipa savršena su prilika za sagledavanje starih problema iz drugačijih perspektiva, pomoću asocijacija, igranja riječima te jednostavnim slušanjem drugih. Pokažite svoju duhovnu otvorenost i potaknite druge ideje.
5. Budite dio rješenja, a ne dio problema
Situacija: Vaši suradnici i vi otvoreno raspravljate i negodujete oko nove reklamne kampanje vaše tvrtke.
Preporuka: Umjesto kritike, ponudite rješenje. Razmislite o tome kako bi se postojeća situacija mogla unaprijediti i iznesite alternativne strategije. Zatim raspravite o tome sa svojim suradnicima te razmislite o dobrim i lošim stranama vašim prijedloga. Zapamtite kako se vodstvo tvrtke neće uvijek složiti s vašim prijedlozima, ali će svakako cijeniti vašu predanost i želju da pomognete razvoju tvrtke.
6. Suočite se s prekovremenim radom
Situacija: Zamoljeni ste odraditi nekoliko prekovremenih sati kako bi pomogli finalizaciji proizvoda.
Preporuka: Budite pravi igrač i prihvatite poziv. Tvrtke cijene zaposlenike koji su voljni odraditi i prekovremen sate kako bi se osigurala kvaliteta proizvoda. Ukoliko ste jutarnji tip, dođite ranije na posao, a ako vam je pak lakše raditi noću, ostanite duže na poslu.
7. Vrijeme odluke
Situacija: Ostalo je nekoliko dana do predstavljanja i lansiranja novog proizvoda tvrtke, međutim još se moraju ispraviti neki sitni detalji.
Preporuka: Dajte sve od sebe te izvršite svoje zadatke u roku. Kada završite, pomognite ostalim suradnicima. U tim trenucima važno je znati kako u pomoć priskaču svi, bez obzira na kojoj se poziciji nalazili. Međutim još je važnije ostati smiren i ne dopustit da vas nadvlada stres kako se rokovi bliže kraju.
8. Kritični trenutak
Situacija: Nadređeni vas je pozvao na razgovor kako bi vam još jednom ukazao na važnost vaših zadataka.
Preporuka: Pravilno zabilježite njegove preporuke te zajedno analizirajte smjernice projekta i očekivanja. Jednom kada budete sigurni kako imate sve potrebne resurse, dodijelite im prioritete kako bi ih posložili prema pozornosti koju zaslužuju.
9. Odmaknite se od bočnih linija
Situacija: Mlađi, uporni suradnici dobivaju nova zaduženja i svakim danom sve više napreduju, dok ih vi mirno, postrance promatrate.
Preporuka: Uđite u igru. Postati aktivni igrač, jedini je način kojim ćete uspjeti izaći iz prašine kada će biti riječi o napredovanju unutar tvrtke. Ulaskom u bučnu raspravu možete riskirati, ali sjedenjem prekriženih ruku nikome nećete pomoći, a sebi najmanje.
10. Navucite masku igrača
Situacija: Nakon što vas je uhvatio kako ste zaspali na poslu, vaš nadređeni vas upozorava na neozbiljan pristup radu.
Preporuka: Tijekom radnog vremena, koncentrirajte se na posao. Postignite sklad uma i tijela te se aktivno angažirajte na zadatku koji vam je dodijeljen. Iznad svega, ne dopustite da umor ili manjak inicijative utječu na vaš rad.
Akcija
Klišeji su sastavni dio uredske kulture, isto kao i klima uređaji ili ormari. Oni se prožimaju kroz sastanke, dopise i neprimjetno ulaze u sve forme razgovora, a ponekad mogu biti osobito isprazni. Bez obzira, volite li ih ili ne volite, klišeji su najbezvrijednija valuta.Pridonesite razvoju svoje karijere još danas te recite zbogom klišejima i prihvatite akcijski život u zamjenu.
(V.K.)
Izvor:
AskMen