Svaki posloprimac želi imati što bolji životopis, pa neki od njih često znaju izmišljati podatke ili se čak služiti potpunim lažima, kada se prijavljuj za posao.
Stoga su američke tvrtke počele ulagati dodatne napore i više vremena kako bi utvrdili istinitost informacija iz životopisa kandidata.
Kako se rijetko koji poslodavac jednog dana ne želi zapitati: Kako je ovaj uopće dobio posao?, američke su se tvrtke počele su se okretati agencijama koje nude usluge provjere navoda iz životopisa, prije nego što zaposle novog djelatnika.
Posao tih agencije je proučiti životopis na način da provjere radnu prošlost kod bivših poslodavaca, ispravnost datuma, navode o razini obrazovanja ili ocjene te sve ostale podatke koji se nalaze u životopisu.
Jedna od takvih agencija je i American Data Bank, a jedan od njezinih zaposlenika David Bradley navodi jedan primjer: Jednom smo kontaktirali
bivšeg poslodavca jednog kandidata koji je naveo kako je radio na poziciji voditelja marketinga. Nakon provjere se ispostavilo da je radio za tu tvrtku, ali kao vratar. Bradley napominje kako su mnoge osobe često puta jako iznenađene informacijama koje otkriju o njima.
Ovakve laži, veliki su problem američkih poslodavaca pa nije ni čudo kako se potražnja za uslugama provjeravanja ispravnosti navoda iz životopisa, enormno povećala.
Podaci koje kandidati za posao najčešće, ukoliko osjete potrebu, izmišljaju uglavnom su povezani s nedostatkom iskustva, kriminalnom prošlošću ili jednostavno žele da njihov životopis izgleda bolje.
Zbog velike brige, od primjerice nacionalne sigurnosti do stvaranja kohezijskog radnog okruženja, američke se tvrtke nalaze pod velikim pritiskom kako bi utvrdili tko njihovi zaposlenici zaista jesu. Stoga je njihova poruka vrlo jasna: Recite istinu ili očekujte da ćete biti razotkriveni.
(V.K.)
Izvor:
WIStv.com