Oko pola milijuna zaposlenih Hrvata u lipnju će iskoristiti godišnji odmor, a dio i slobodne dane za dva produljena vikenda, na Tijelovo 15. lipnja i 22. lipnja na Dan antifašističke borbe. Procjene su to domaćih gospodarstvenika, prema kojima će nešto više od trećine svih zaposlenih u Hrvatskoj (zasad ih je 1,4 milijuna), spojiti odmor s najvećom nogometnom smotrom.
Te procjene potvrđuju i rezultati ankete websitea MojPosao na koju je odgovorilo 334 ispitanika. Naime, prema rezultatima ankete, 26% hrvatskih zaposlenika iskoristit će godišnji ili će uzeti slobodne dane kako bi si produljili vikend za Tijelovo i Dan antifašističke borbe, uz 8% onih čija je tvrtka petak nakon Tijelova i onaj nakon Dana antifašističke borbe proglasila neradnima. Još 9% hrvatskih zaposlenika, prema anketi, uzet će slobodan petak nakon Tijelova, a njih 11% petak nakon Dana antifašističke borbe, dok će 46% zaposlenika oba ta dana raditi.
Nogometna euforija sutra službeno stupa na vlast u svom jednomjesečnu mandatu, a Svjetsko nogometno prvenstvo donijet će golemu zaradu. Odnosi se to i na Hrvatsku i na ostatak svijeta, a na gubitku, zapravo, neće biti nitko, pa ni domaći poslodavci. Potvrđuje to Goran Bakula, gospodarski savjetnik Nezavisnih hrvatskih sindikata.
Lipanj je tradicionalno mjesec u kojem radnici iskorištavaju stari godišnji odmor i, bez obzira na SP, sve su hrvatske tvrtke to već ukalkulirale u svoj godišnji budžet pa nema govora o gubicima. Štoviše, od mundijala će se okoristiti i trgovina i cjelokupna industrija robe široke potrošnje. Inozemna istraživanja pokazuju da svaki mundijal donosi golem porast prometa svim trgovinama zbog goleme količine reklama u svim medijima, koje građanima ostaju u sjećanju i nakon završetka nogometne smotre, pa kupuju svu tu robu, kaže Bakula.
Ipak, najveću izravnu zaradu od prvenstva, koje počinje sutra i traje do 9. srpnja, imat će pivari, ugostitelji, trgovci elektronikom i sportske kladionice. Najvećoj domaćoj kladionici, Supersportu, već je sjelo nekoliko stotina tisuća uplata za utakmice i tipove vezane uz SP. Ukupne uplate trebale bi iznositi nekoliko milijuna kuna.
U Supersportu očekuju porast prometa od 20% u odnosu na uobičajeni za ovo vrijeme. Pivari očekuju 10-postotni rast prodaje svojih pića. Rast će i promet u prehrambenoj industriji, posebice proizvođačima grickalica i konditorima.
Također već u svibnju prodano je 30% više televizora no što je uobičajeno, a zaradit će i tekstilci i to prodajom dresova, majica, šalova... Veći promet očekuju i vlasnici kafića, omiljenih mjesta za kolektivno gledanje utakmica, no gubitke bi mogli pretrpjeti vlasnici restorana. Veću zaradu očekuju i izdavačke kuće, prijevoznici i turističke agencije.
(T.B.)
Izvor:
Večernji list
MojPosao