Tijekom vaše karijere, vjerojatno ćete doživjeti mnoge povišice. Međutim, nije dovoljno samo čekati da se povišica pojavi sama od sebe. Ovdje donosimo nekoliko savjeta o pregovaranju s poslodavcem o dobijanju povišice.
Prva stvar koju trebate napraviti prije nego zatražite povišicu je malo istraživanje o tome koliko vaša pozicija zapravo vrijedi. Tu će vam uvelike pomoći poznanstva unutar branše, ali i statistički podaci ili istraživanja, poput Istraživanja o visini plaća koje je proveo website MojPosao.
Razmotrite odnos s vašim nadređenim. Da li možete jednostavno ući u njegov ured i početi pričati ili je vaš odnos ipak formalnij? Kako će reagirati na vaše traženje povišice? Da li će vas saslušati ili zauzeti obrambeni stav? Vaša procjena jako je važna u ovoj situaciji.
Obratite pažnju na poslovanje vaše tvrtke. Ukoliko se nalazi u fazi stagnacije ili fazi rezanja troškova, onda vjerojatno nije pravo vrijeme za traženje povišice.
Obratite pažnju na vaše kolege. Ukoliko su oni nedavno dobili povišice, možda je vrijeme pogodno da je i vi zatražite.
Zapitajte se da li ste u zadnje vrijeme na neki način pridonijeli poslodavcu s obzirom na poziciju na kojoj radite. Poslodavci će radije dati povišicu uposleniku koji iza sebe ima niz uspješnih projekata.
Zapitajte se da li vaš nadređeni zna za vaš doprinos tvrtki? Shvatite da je vaš nadređeni jako zauzet i da ne može sve pratiti zato nemojte čekati da prepozna što ste dobro napravili nego mu to saopćite.
Nakon svih već spomenutih koraka, vrijeme za plan. Ciljajte visoko, ali u realnim granicama. Izaberite dobro vrijeme za razgovor s vašim nadređenim koji će uključivati i vašu godišnju evaluaciju.
Vaš nastup treba biti pozitvan, uvjerljiv i organiziran. Isto tako, mora isticati vaš doprinost tvrtki.
Ukoliko se razgovor ne razvije u smjeru u kojem želite, pripremite se na dugoročni pristup. Pripremite teren za budućnost. Upitajte nadređenog u kojim područjima se trebate poboljšati i što biste po tom pitanju konkretno mogli učiniti.
Osigurajte da vaš nadređeni primijeti vaša nova postignuća. Važna je kontinuirana interakcija s nadređenim, za što možete koristiti i neformalne razgovore.
Ne zaboravite na sve one stvari koje nadređeni vole. Dolazite na posao na vrijeme, komunicirajte s njim i kolegama otvoreno, imajte pozitivan pristup poslu, a privatne probleme ostavite kod kuće.
Ukoliko se ne slažete s njegovom procjenom vaših sposobnosti, nemojte se naljutiti ili zauzeti obrambeni stav. Raspravite o tome u pozitivnom tonu jer vam se pruža prilika da utječete na njegovo mišljenje, ne samo u ovoj prilici nego i inače.
Ključ uspješnog pristupa nadređenom je u samopouzdanju i svladavanju straha od njegove reakcije kad zatražite ono što želite. (V.B.)
Izvor:
Seattlepi.com