Uspješnost ovisi o licu koje zaposlenik pokazuje kroz svoj rad, čak i ako ga ne prati prirođena karizma.
U svijetu menadžeri koji često komuniciraju s javnošću nerijetko polaze tečajeve glume kako bi savladali probleme s kojima se susreću, od treme do lošeg disanja koje utječe ne samo na tonalitet glasa nego i položaj tijela.
Dojam se stvara u prve 3 sekunde, stoga iskoristite najbolje što možete, bez obzira radite li kao menadžer ili tek tražite posao.
Budite publika
Kada dolazite na razgovor za posao ili pripremate prezentaciju pred velikim brojem ljudi, nemojte razmišljati o tome kako će sve oči biti uprte u vas, nego se premjestite u poziciju publike koja će uživati u onome što ste im pripremili.
Pročistite glavu od svih strahova i nesigurnosti, tu ste jer ste to zaslužili svojim radom i talentima, sada još samo morate neke ljude podsjetiti na to.
Riješite se treme disanjem
Nervoza često remeti ritam disanja. Uzimanjem manje kisika disanje postaje plitko, a osoba manje fokusirana i učinkovita. Kada osjetite dolazak blagog vala panike, duboko udahnite kroz nos, potom izdahnite kroz usta.
Uspravno držanje
Na dojam koji ostavljamo utječe i držanje tijela. Cilj je ostaviti dojam samopuzdane osobe, čak i ako to niste. Da biste to postigli, kad stojite rasporedite težinu tijela na oba stopala podjednako, ispravite kralješke te lagano stegnite trbušne mišiće. Dok sjedite, ispravno držanje također vrijedi, ali sa blagim nagibom prema naprijed, a ukoliko se nalazite za stolom za sastanke ruke između lakta i zapešća položite na njegovu površinu, preklopljenih dlanova, no bez poigravanja prstima.
Vježbajte ton glasa
Dodajte jačinu svojem glasu upošljavanjem abdominalnih mišića te govoreći iz dijafragme. Izbjegavajte visoko-uzlazne naglaske. Vježbajte ton glasa na nižim frekvencijama, ali ne spuštajte ga toliko da zvučite neprirodno.
Tišina može biti ugodna
Naučite se osjećati ugodno u tišini i ne silite konverzaciju pod svaku cijenu. Ponekad je tiši nastup uvjerljiviji od neprekidnog brbljanja koje počinje gubiti svoj smisao.
Eye contact je bitan
Ako u nastupu ne koristite "eye contact", nećete zadobiti pažnju sugovornika. Kad razgovarate s grupom ljudi, izbjegnite standardnu grešku letimičnog pogledavanja različitih sugovornika. Radije pribjegnite kontaktu sa samo nekoliko, no ne na istom mjestu u prostoriji.
Ne ostavljajte utisak očajnika
Bez obzira koliko žarko željeli sklopiti ugovor ili pridobiti klijenta, nikad ne otkrivajte od kolike vam je to važnosti. To može u drugoj strani probuditi osjećaj neugode, pa čak i odbijanja.
Pokažite entuzijazam
Premda ne možete baš svaki dan biti sa smiješkom na licu, potrudite se ući sa stilom koji se temelji na profesionalnom entuzijazmu i zadovoljstvu sobom.
(A.T.)
Izvor:
MSN