Američki časopis BusinessWeek pokušao je utvrditi popis 100 najmoćnijih ljudi u sportu, no zaključak studije svodi se na komentar "da je lakše u golfu pogoditi rupu od prve nego definirati jasno što u sportu znači moć".
Pa ipak, da bi došao do okvirnog zaključka tko treba biti na popisu i na kojem mjestu, BusinessWeek je okupio 20 stručnjaka iz medija i sporta koji su na temelju nekoliko kriterija odlučivali o nečijoj moći: koliko nekoga cijene njegovi podređeni, koliko novca netko kontrolira i na koliko novca utječe, koliko je dugo netko na moćnoj poziciji te koliko je trajan nečiji utjecaj na sport i koliko će biti.
Štoviše, pomogli su i fanovi sporta, njih 160.000, koji su u četiri tjedna na BusinessWeek.com "uprli prstom" u sportske moćnike.
Istraživanje je pokazalo da su na vrhu mahom Amerikanci. Zaključak je da se današnji sportski moćnici razlikuju od onih iz prošlosti. Veći dio prošlog stoljeća moć je bila koncentrirana uglavnom u rukama vlasnika klubova čija su imena bila sinonim za moć na drugim poljima.
Izvršni direktori medijskih kuća ušli su najbrže među prvih 100. Sport je jedan od zadnjih oblika televizijske zabave koja može privući masovnu publiku.
Druga skupina koja je vrlo moćna u svijetu sporta su marketinški divovi koji promiču talente.
Vlasnik marketinškog diva IMG-a za promociju talenata Ted Forstmann je 26. na listi moćnika. A vlasnik Dallas Cowboysa Jerry Jones (53) možda je promijenio samu igru 1995. kada je hrabro izazvao NFL i prodao sponzorska prava Texas Stadiuma Nikeu i PepsiCo (PEP).
Danas tvrtke "bacaju" milijarde dolara da stave svoje natpise i reklame na sve, od stadiona do lopti.
(A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik