HGspot je osnovan 1994. godine i do danas je postao jedan od vodećih regionalnih maloprodajnih lanaca računala, računalne opreme i potrošačke elektronike. Naravno, veliku ulogu u stvaranju uspjeha odigrali su zaposlenici i način poslovanja koji se razvija u HGspotu.
U ovotjednom HR intervjuu na MojPosao, voditeljica ljudskih resursa u HGspotu, Lidija Lovrek govori o poslovanju tvrtke, zaposlenicima i edukaciji te selekcijskom postupku.
MojPosao: Možete li ukratko opisati viziju i misiju vaše tvrtke?
Lidija Lovrek: HGspot je najveći hrvatski maloprodajni lanac suvremenih tehnologija s više od 30 trgovina u Hrvatskoj te poslovnicama u BiH i SiCG. HGspot, zajedno s tvrtkama SENSOplus i SENSOmikro, čini HGgrupu – vodeću grupaciju u razumijevanju tehnologije koja omogućava svojim kupcima da zadovolje potrebe za učenjem, poslom, komunikacijom i zabavom uz najbolju vrijednost za njihov novac.
Vizija HGgrupe je da bude vodeća tvrtka za prodaju i usluge u sferi visoke tehnologije i potrošačke elektronike u jugoistočnoj Europi. Cilj nam je stvarati najveću novu vrijednost za kupce, partnere, zaposlenike i dioničare u odnosu na konkurenciju.
MojPosao: Koje su ključne vrijednosti poslovanja HGspota i kako se one ostvaruju?
Lidija Lovrek: Ključne vrijednosti poslovanja HGspota, odnosno HGgrupe su stručnost, brzina prilagođavanja, kvaliteta rada i usluga, odlučnost te etičnost, poštenje i moralnost. Ove vrijednosti vode naše poslovanje od njegovih početaka u maloj obiteljskoj tvrtki 1994, pa sve do danas.
MojPosao: Imate li razvijen sustav edukacije zaposlenika te koliko ulažete u njihovo profesionalno usavršavanje?
Lidija Lovrek: Cjeloživotno obrazovanje i konstantna edukacija su jako bitni faktori za sve, a pogotovo za djelatnike u prodaji. Upravo su ti djelatnici ključni, jer su zapravo prvi predstavnici HGspota.
Prodavači su ono po čemu se želimo razlikovati od konkurencije - važno je da su uslužni, ljubazni i orijentirani prema kupcu. U tu svrhu provodimo internu edukaciju iz psihologije prodaje. Za prodavače se organiziraju i edukacije o proizvodima iz našeg asortimana. Takve edukacije provodimo sami i u suradnji s dobavljačima.
Osim toga, radi se i na razvoju vještina managementa - management i middle management je bio uključen u niz seminara i radionica koje provode agencije za edukaciju kadrova (npr. soft skills, delegiranje i donošenje odluka, upravljanje vremenom, komunikacijska djelotvornost, i slično...).
Također, permanentne edukacije provode se na polugodišnjoj i godišnjoj razini kroz partnerske programe i stručne edukacije.Trenutno je u tijeku tečaj usavršavanja engleskog jezika. Mogući su posjeti seminarima i konferencijama koje zaposlenici traže na svoju inicijativu, ako su za potrebe tvrtke, u svrhu profesionalnog usavršavanja ili su korisni za povećanje znanja i stručnosti zaposlenika, odnosno za bolje obavljanje posla.
MojPosao: Kako je u vašoj tvrtki razvijen sustav nagrađivanja i motivacije zaposlenika?
Lidija Lovrek: Imamo sistematizaciju radnih mjesta, ali plaće su određene na individualnoj razini. Osim fiksnog dijela plaće, zaposlenici su u mogućnosti zaraditi i bonus, odnosno stimulativni dio plaće, kao nagradu za svoj trud i zalaganje, koji će sigurno biti primijećen ako ga bude, jer voditelji prate ponašanje i ocjenuju zaposlenike.
MojPosao: Kakve se prilike za napredovanje pružaju mlađim zaposlenicima u Hgspotu?
Lidija Lovrek: Ako su ambiciozni, vrijedni, imaju volje i želje, zaposlenici imaju prilike napredovati i horizontalno i vertikalno. Voditelji konstantno vrednuju ponašanje zaposlenika, tako da je trud sigurno primjećen. Imamo primjere zaposlenika koji su radili npr. u skladištu ili u maloprodaji, a sada rade u veleprodaji i nabavi.
MojPosao: Što činite po pitanju zbližavanja zaposlenika?
Lidija Lovrek: Općenito, potiče se otvorena komunikacija među svim zaposlenicima. Svi zaposlenici imaju pristup mailu. Naši zaposlenici se dosta druže i nakon posla, slave rođendane na poslu, tako da su interpersonalni odnosi i timska orijentiranost razvijeni. HGspot po završetku radne godine organizira okupljanje svih zaposlenika iz cijele Hrvatske, zajedno sa partnerima i suradnicima HGspota. Komunikacija između zaposlenika i uprave, kao i unutar i između samih odjela, unapređuje se na redovnim sastancima svih zaposlenika i managera, gdje se otvoreno raspravlja o svim bitnim temama vezanim za poduzeće i zaposlenike.
MojPosao: Kakvi su planovi zapošljavanja u budućnosti? Što mogu posloprimci očekivati u selekcijskom procesu?
Lidija Lovrek: U zadnja 2 mjeseca su otvorena 3 nova dućana HGspota u Zadru, Zagrebu i Rijeci. S obzirom da će se HGgrupa i dalje razvijati, širiti i otvarati svoje nove prodajne jedinice, u planu su i nova zapošljavanja.
Kad se otvori novo radno mjesto, natječaj se objavljuje i interno, tako da zaposlenici imaju priliku napredovati. Osim toga radna mjesta oglašavamo na MojPosao ili u tiskanim medijima ovisno o radnom mjestu i o mjestu rada gdje se osoba traži. Uzimaju se u obzir i preporuke zaposlenika, a koristimo i postojeću bazu podataka kandidata koji se javljaju otvorenim molbama. Otvorene molbe zainteresirani kandidati mogu poslati putem e-maila ili se prijaviti na našoj internet stranici popunjavanjem prijavnog upitnika.
Prvi selekcijski krug je administrativna selekcija, dakle na temelju životopisa se biraju kandidati koji zadovoljavaju tražene uvjete i oni se pozivaju na psihološko testiranje. Oni kandidati koji zadovolje norme testiranja, pozivaju se na intervju, u kojem najčešće sudjeluju psiholog i rukovoditelj odjela za kojeg se osoba traži.
Na kraju se donosi zajednička odluka o izboru kandidata koji najbolje odgovara radnom mjestu za koji se osoba traži. (V.K.)