Šangajska poslovna škola Cheung Kong Graduate School of Business dobar je pokazatelj studentskih trendova u eksplozivno rastućoj ekonomiji svijeta.
Dok su nekada polaznici škole usavršavali svoje menadžerske vještine proučavajući slučajeve poput Southwest Airlinesove strategije o preuzimanju konkurenta, ili BMW-ove proizvodne linije u Njemačkoj, danas se proučavaju kompanije s domaćeg terena.
Kako je proizvođač pića Wahaha postao nacionalni brend ili kako je proizvođač osobnih računala Lenovo od lokalne postao globalna kompanija. Proučavanje stranih kompanije nije potpuno izbačeno iz nastavnih programa, no naglasak na kineskim kompanijama odražava promjene prioritete kineskih poslovnih škola.
S uvođenjem domaćih tema i reputacija škole sve više raste pa sve više Kineza želi domaće poslovne škole, a sve ih se manje upućuje u drugu državu.
Istraživanje u kojem su sudjelovala 253 menadžera iz uspješnih kompanija poput Nokije, General Electrica i Huweia, 34% ispitanih ocijenilo je kineske MBA studente "izvrsnim" i "dobrim", dok ih je prošle godine takvu ocjenu dobilo samo 19 posto. "Kvaliteta MBA je sve bolja i bolja", ocjenjuje Mike Wang, menadžer ljudskih resursa pri Morgan Stanleyju u Pekingu.
Tijekom prošle su godine kompanije zaposlile više diplomanata iz poslovnih škola nego ikad prije, a i njihova primanja značajno su porasla. Poslodavci su posao ponudili, u prosjeku, petorici kandidata, dok je taj prosjek u 2006. bio nešto manji od četiri.
Gotovo trećina anketiranih, njih 29%, izjavilo je da su ponudili plaću 24% veću nego što su je nudili u 2006. Poslovna edukacija u Kini prošla je dug put.
Prvi MBA programi na devet kineskih sveučilišta prve su studente počeli primati prije 16 godina. Danas 96 kineskih sveučilišta studentima nudi 230 MBA programa. Školarine variraju, no za jednogodišnji program mogu iznositi i 32.000 dolara, što MBA stavlja na prvo mjesto po cijeni studiranja.
S rastom ekonomije, rastu i potrebe domaćih i stranih kompanija za MBA diplomantima. Za sljedeću godinu kineska vlada planira odobriti MBA studije na još tridesetak sveučilišta, a predviđa se povećanje broja upisanih studenata od 24 posto.
Ispitanici koji su sudjelovali u istraživanju koje je proveo BusinessWeek China survey nekoliko škola stavili su u skupini najuspješnijih. (A.T.)
Izvor:
Poslovni dnevnik