Zbog nemogućnosti obrazovanja većina djece prisiljena je na rad u opasnim uvjetima, a u starosti osuđenja na takve poslove
Povodom obilježavanja Svjetskog dana borbe protiv dječjeg rada 12. lipnja, Međunarodna organizacija rada (International labour organization – ILO) istaknula je da prema njihovim procjenama u svijetu prisilno radi oko 218 milijuna djece.
Istovremeno, milijunima je uskraćeno pravo na školovanje koje bi im garantiralo bolju budućnost ili su uz školovanje istovremeno prisiljeni na rad.
Zaposleni u poljoprivredi
Od ukupnog broja djece, njih 75% uglavnom je zaposleno u poljoprivrednom sektoru. Rukovanjem otrovnim pesticidima, radu na opasnim strojevima i visokim temperaturama tako je izloženo oko 132 milijuna djece u dobi od 5 do 14 godina.
Oni su najčešće zaposleni na zasjevima žitarica, kakaa, kave, voća, šećerne trske, riže, čaja, duhana i povrća. Osim toga zaposleni su i na poslovima branja i sadnje kao i na uzgoju pamuka.
Program za borbu protiv dječjeg rada (International Programme on the Elimination of Child Labour – IPEC) ističe kako je uobičajen razvoj djece u pojedinim dijelovima svijeta uvjetovan financijskom situacijom, pa oni moraju raditi kako bi potpomagali svoju obitelj ili nemaju mogućnosti za školovanje zbog nepostojanja obrazovnih institucija.
Djevojčice diskriminirane
IPEC je upozorio na nedovoljno razvijenu društvenu svijest zbog koje su, posebice u zemljama trećeg svijeta djevojčice često zakinutije za prava na školovanje. Naime, čak i kada se obitelji odluče školovati svoju djecu, u školu uglavnom šalju dječake.
Zbog toga će nakon godinu dana provođenja kampanje "Spolna jednakost u središtu dostojnog rada", ILO kao glavnu temu kampanje u borbi protiv rada djece istaknuti slogan "Recept za napredak: Obrazujte i djevojčice i dječake!".
Stoga će ILO 12. lipnja ove godine u 60 zemalja organizirati niz evenata i radionica kojima će upozoriti da je djeci potrebno osigurati pravovaljanu edukaciju barem do minimalne starosti potrebne za rad, osnovati edukacijske programe u koje je potrebno uključiti svu djecu koja su trenutno prisiljena na rad te im omogućiti stručne i osposobljenje učitelje kako bi na pravilan način svladavali novo znanje. (V.K.)
Izvor:
ILO