Bez dobro postavljenih godišnjih ili polugodišnjih ciljeva malo koja tvrtka je uspješna
Evaluacija poslovnih ciljeva pomaže zaposlenicima jer pokazuje u kojoj je mjeri njihov pristup prema radu učinkovit, ali i ukazuje na eventualne propuste. Na temelju dobivenih rezultata, planiraju se novi poslovni ciljevi.
No, kako se postavljanje ciljeva najčešće odnosi na period od pola godine ili godinu dana, u ciljeve se, tijekom tog vremena, često unose promijene.
Primjerice, ako tvrtka zaposleni novu osobu u vašem odjelu, trebate ju obučiti za rad. Osim toga, možda ćete morati preuzeti nove zadatke ili povećati opseg posla. No postavlja se pitanje kako svoje obveze tijekom zadanog vremena predstaviti nadređenom na evaluaciji ciljeva te objasniti zašto su nastale određene promjene.
Za većinu zaposlenika svakodnevne obveze ne ostavljaju dovoljno vremena da se usredotoče na dugoročna planiranja. Ipak, bez dobro postavljenih godišnjih ili polugodišnjih ciljeva, malo koja tvrtka je uspješna. Donosimo nekoliko savjeta kako nadređenom predstaviti svoja postignuća u najboljem svjetlu.
Češći sastanci
Kako bi izbjegli neugodne ili stresne situacije preporuča se sazvati sastanak svaka dva do tri mjeseca, kako bi vi i nadređeni imali predodžbu o tome hoće li postavljeni ciljevi biti ostvareni ili ih je potrebno mijenjati.
Napravite dokument u pisanom obliku
Prije samog sastanka s nadređenim valja se pripremiti. Preporuča se napraviti sažetak i popis svakodnevnih obveza koje imate. Također, na tom popisu mora biti vidljivo koji su vaši napredci u odnosu na prijašnje ciljeve. Važno je i da popis bude točan, stoga provjerite jeste li što predvidjeli ili zaboravili. Također je preporučljivo da sami ocijenite svoju učinkovitost u zadanom periodu, kako bi ju što vjernije predstavili nadređenom.
Izbjegavajte laž
Gotovo svi zaposlenici tijekom radnog iskustva imaju, kako dobre, tako i loše poslovne poteze. U nekim periodima su produktivniji, dok su u drugima manje produktivni. Upravo zbog toga je važan razgovor između nadređenih i podređenih te svojevrsna rasprava o tome kako unijeti poboljšanja u rad.
Peggy Baldwin, direktorica profesionalnog razvoja na američkom Sveučilištu Maryland vjeruje da samo otvoren razgovor između zaposlenika i nadređene osobe može dati pozitivne rezultate te riješiti nastale probleme. Između ostalog je istaknula kako je važno da zaposlenik iz neuspješnog primjera izvuče pouku. (A.T.)
Izvor:
MSN