Unatoč ekonomskoj krizi, više od dvije trećine građana nije mijenjalo svoje planove, dok će ostali tražiti jeftiniji smještaj ili će skratiti ljetovanje
Svaki drugi građanin planira putovati na ljetni godišnji odmor, a većina ih namjerava ljetovati u Hrvatskoj, pokazuje istraživanje koje je proveo GfK. Slično je bilo i prošle godine kada je na ljetnom godišnjem odmoru bilo oko 46 posto građana.
Unatoč ekonomskoj krizi, nešto više od dvije trećina građana nije mijenjalo planove za godišnji odmor. Oni pak, koji će svoje planove morati prilagoditi trenutnoj financijskoj situaciji ističu da će se odlučiti za jeftiniju varijantu ljetovanja (10 posto) ili će smanjiti trajanje ljetovanja (9 posto). Samo je 7 posto građana istaknulo da su zbog ekonomske krize odustali od ljetovanja.
Između 7 i 14 dana
Najveći broj građana planira koristiti godišnji odmor u trajanju od jednog do dva tjedna (34 posto), dok ih nešto više od petine planira odmarati između 15 i 25 dana, a samo ih 10 posto na odmoru planira ostati duže od 25 dana.
Primjetno je kako se prošle godine više građana odlučivalo za dvotjedni odmor (36 posto), nego li za jednotjedni odmor (oko 30 posto). Na odmoru od oko tri tjedna u 2008. se odmarala petina građana, dok ih je čak 14 posto odmaralo više od 25 dana.
Dalmacija najpopularnija
Na ljetni odmor namjeravaju ići ponajviše stanovnici iz Zagreba i okolice te općenito stanovnici većih gradova, kao i mlađe osobe te oni s najvišim primanjima. Većina ih planira ljetni odmor provesti u Dalmaciji (62 posto) ili Istri i Primorju (27 posto). Samo je 8 posto građana istaknulo da ove godine ljetni odmor planiraju provesti u inozemstvu, dok ih 5 posto planira odmarati i u Hrvatskoj i u inozemstvu.
Najmanje u hotelima i kampovima
Većina građana planira cijeli godišnji iskoristiti na jednom mjestu (84 posto), dok ih tek dio mjesto boravka namjerava mijenjati dva (11 posto) ili više puta (6 posto).
Oko dvije trećina građana ističe da će ljeto provesti u plaćenom privatnom smještaju ili kod obitelji i prijatelja, dok ih samo 7 posto planira odsjedati u hotelima, a 6 posto u kampovima. Vlastiti smještaj na moru pak, posjeduje 23 posto građana.
Većina građana (49 posto) ljetni odmor planira financirati iz tekućeg dohotka, a ušteđevinu za ovu svrhu trošit će 41 posto građana. (V. K.)
Izvor:
GfK