Komunikacija sa šefom mnogim zaposlenicima predstavlja dodatni stres na poslu jer im o šefu ovisi plaća, radno mjesto i položaj u kompaniji.
U svakom poslu ćete prije ili poslije morati komunicirati s nadređenim vam osobama, bez obzira radilo se o voditeljima odjela ili višim menadžmentom. No komunikacija s nadređenom osobom mnogim zaposlenicima predstavlja dodatni stres na poslu. Ipak je to osoba koja vam daje plaću i o kojoj ovisi vaše radno mjesto i položaj u kompaniji. Stoga je složni odnos sa šefom, kao uostalom i s kolegama, temelj dobrog poslovnog okruženja. Pa kako onda učinkovito komunicirati s nekim o kome ovise vaši prihodi i vaša ekonomska sigurnost?
Glavna stvar je izbjeći probleme u komunikaciji. Ispravna komunikacija je put do uspjeha, kao što loša komunikacija vodi ka neuspjehu. Kao prvo, smatrajte šefa osobom, jer on to i je. Promatrajte na koji način šef komunicira s vama te mu se prilagodite. Nemojte biti napadni, ali ni previše popustljivi. Ako pokažete agresivnost navući ćete šefov bijes, piše Dario Kuntić u Poslovnom dnevniku.
S druge strane, ako se pokažete previše popustljivim "gazit" će vas cijelo vrijeme. To mogu iskoristiti i ostali šefovi drugih odjela tako da će vas zatrpavati s poslom koji nije u opisu vašeg radnog mjesta. Nemojte se bojati šefa. Ako dobro radite posao on vas neće maltretirati, osim ako se ne radi u psihopatskom menadžeru, što potpuno mijenja situaciju.
Izbjegavajte nepotrebno tužakanje nadređenog njegovim šefovima ili višem menadžmentu. S opravdanim pritužbama idite visoko samo ako se problemi ne mogu riješiti u direktnom odnosu sa šefom. Neopravdane pritužbe na rad nadređenog samo vam se mogu "obiti o glavu", te mogu rezultirati stvarnim maltretiranjem. Kada se vaše pritužbe jednom pokažu neosnovane poslije ćete teško uvjeriti nekoga da imate stvarnih problema.
Imajte na umu da vaš šef, osim u rijetkim izuzecima, nije vaš prijatelj, ali ni psihijatar. Stoga ga nemojte opterećivati osobnim problemima i sitnicama koje nisu u dodiru s vašim poslom. Sa šefom razgovarajte na jednostavan i razumljiv način. Ako ćete pričati nerazumljivo neće vas slušati, bez obzira o koliko se važnom predmetu radilo. Ako ćete mu se obratiti razgovijetno i upotrebljavati jasne izraze dobit ćete njegovu potpunu pažnju.
Kada je komunikacija nejasna često dođe do konfuzije, nerazumijevanja, ali i nenamjernih uvreda. Jasna komunikacija temelj je dobrih odnosa između zaposlenika i šefa. Kada o nečemu želite razgovarati sa šefom budite otvoreni, pošteni i obraćajte mu se profesionalnim tonom. Pokušajte ne biti negativni i nemojte se neprestano oko nečega izgovarati. Izgovorima ćete ostaviti dojam nemarnosti, nespretnosti i lijenosti, što vam sigurno neće ići na ruku u budućem poslovanju i napredovanju.
Kada vam šef povjeri neki zadatak potrudite se zapamtiti sve što trebate uraditi. U slučaju da ne možete zapamtiti sve što vam šef kaže ne ustručavajte se uzeti bilješke. Tako ćete lakše izbjeći moguće pogreške. Ako vam zadatak nije jasan tražite pojašnjenje, iako vam je možda neugodno. Bolje da se malo crvenite nego da posao odradite pogrešno.
Kada radite na nekom projektu uvijek mu budite u potpunosti posvećeni. Ako ćete dobro raditi svoj posao šef vam ne bi trebao raditi probleme već vas nagraditi. S vremenom bi vas mogla očekivati povišica i napredovanje u kompaniji. Najbolji zaposlenici su fokusirani na posao, a ne na osobne drame, probleme kolega ili nešto treće. Oni svakom poslu pristupaju profesionalno i sve tretiraju s respektom, što ih jednog dana može učiniti partnerom, a ne samo radnikom.
(T. B.)
Izvor: Poslovni dnevnik