Marija Felkel, Članica uprave i glavna direktorica za Ljudske resurse opisuje kako je raditi u Hrvatskom Telekomu i na koje sve načine tvrtka privlači nove zaposlenike.
Od 19. do 26. listopada održava se Virtualni sajam karijera i znanja (www.dankarijera.com) koji organiziraju portal MojPosao i regionalni partneri. Na sajmu sudjeluje velik broj poslodavaca, ali i edukativnih ustanova, koje su u potrazi za zaposlenicima odnosno polaznicima edukacija. Jedan od njih je i Hrvatski telekom. Kakve kandidate traže te što nude svojim zaposlenicima, ispričala nam je Marija Felkel, Članica uprave i glavna direktorica za Ljudske resurse (CHRO).
I ove godine velik broj mladih suočava se s donošenjem važne odluke, a to je izbor daljnjeg školovanja. Nažalost, interes za obrazovanje u području tehnologije, inženjerstva i matematike još je uvijek premali u odnosu na potrebe tržišta rada. Predstavlja li Vam to izazov prilikom pronalaženja zaposlenika?
Živimo u dinamičnom tehnološkom okruženju, u kojem se trendovi svakodnevno mijenjaju, a potreba tržišta za zapošljavanjem kvalitetnih ljudi sa STEM obrazovanjem sve je veća. Ono što predstavlja izazov je činjenica da broj mladih ljudi koji odabiru prirodoslovne fakultete kao smjer svog obrazovanja i profesionalnog razvoja ne prati taj trend, što osjećaju svi poslodavci koji na svojim projektima žele zaposliti najbolje STEM stručnjake.
Svjesni uloge koju imamo u razvoju hrvatskog društva i gospodarstva, što je upravo potvrdio i nedavno objavljeni Ekonomski atlas HT Grupe, osnovali smo i HT STEM HUB - inkubator za poticanje razvoja vještina u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici, kojim želimo stvoriti aktivnu akademsko-gospodarsku zajednicu mladih stručnjaka iz prirodoslovnog i znanstvenog područja. Upravo pokrećemo novi ciklus stipendiranja izvrsnih STEM studenata, a odabrani će stipendisti, osim stipendije u iznosu 3000 kn, imati priliku učiti od vrhunskih stručnjaka i steći praktična znanja još za vrijeme studiranja.
Početkom studenog krećemo i sa Hack it! hackathonom kojim želimo okupiti mlade stručnjake da pokažu svoju inovativnost i znanje na temu komunikacija budućnosti. Veselimo se idejama i rješenjima koja ćemo dobiti!
Hrvatski Telekom kao tehnološki lider dugi je niz godina među najpoželjnijim poslodavcima te privlači najbolje kandidate na tržištu zbog niza mogućnosti i prilika koje nudi. Ambiciozni mladi ljudi željni znanja i rada na najnovijim tehnologijama imaju kod nas priliku raditi sa vrhunskim mentorima na području Internet of Things, Cloud, Big data, IPTV.
Uključujemo ih i u internacionalne projekte koji se provode na razini Deutsche Telekom Grupe, omogućujemo job rotation - razmjenu unutar svih članica Grupe, pa tako naši zaposlenici vrlo brzo stječu i međunarodna iskustva.
Svjesni promjene navika i očekivanja Y generacije, nudimo sve veću fleksibilnost u radu, kako u pogledu radnog vremena, tako i mjesta rada. Naš popularan pilot program rada od kuće "Petak u papučama" već samo svojim nazivom osvojio je simpatije zaposlenika.
Možete li nam već sada otkriti kakav ćete profil kandidata tražiti te koje su vam vještine kandidata posebno važne prilikom zapošljavanja?
Općenito smo u potrazi za kandidatima koji su spremni na izazove rada na naprednim tehnologijama, kandidate koji su otvoreni za učenje i stjecanje dodatnih znanja i vještina. Sa sigurnošću mogu reći da je osnovna kompetencija koja će se tražiti u budućnosti sposobnost učenja.
Mišljenja sam da je potrebno posebnu pažnu posvetiti sustavu motivacijskih vrijednosti kandidata. Naime, iz prakse se pokazalo da je uklapanje u tim i prihvaćanje sustava motivacijskih vrijednosti organizacije često bolji prediktor radne uspješnosti nego sama znanja i vještine.
Brojne kompanije pokreću vlastite projekte edukacije te na taj način na vrijeme pripremaju mlade stručnjake za rad u svojim kompanijama. Koje projekte provodi HT?
Intenzivno surađujemo sa akademskom zajednicom. Naši su stručnjaci česti gosti predavači na fakultetima. Zadovoljstvo nam je odazvati se i pozivu studentskih udruga i podijeliti specifična znanja iz pojedinih područja.
Uvijek dobrodošli u našoj kompaniji su i praktikanti – podržavamo mlade ljude, pozitivne energije i željne znanja, kako bi stekli prva iskustva koja će im pomoći u snalaženju na tržištu rada.
Organiziramo i radionice na kojima pripremamo studente za selekcijski intervju i pisanje životopisa ukazujući im kako se pokazati u najboljem svjetlu – to su znanja koja će im pomoći kod razgovora za posao. Posebice naglašavamo i važnost prisutnosti na internetu i društvenim mrežama.
Upravo je završio i HT Innovation camp na kojem su studenti imali prilike saznati o novim tehnologijama, približiti se poslovanju Hrvatskog Telekoma, a feedback na radove studenata i mentorstvo na dvodnevnoj radionici svakako je utjecalo i na njihov osobni razvoj.
Koje modele učenja nudite svojim zaposlenicima?
Hrvatski Telekom je kompanija znanja. Cjeloživotno učenje i kontinuirano usvajanje novih znanja prioritet je svakog zaposlenika. A da bi se zaposlenici mogli nositi sa promjenama koje donosi dinamičan razvoj, strateški planirani ljudski resursi pripremaju zaposlenike za ostvarenje zacrtanih ciljeva tvrtke. Osim profesionalnih edukacija, certificiranja i klasičnih edukacija, razvili smo čitavu mrežu internog prijenosa znanja, jer naši vrsni stručnjaci T –treneri, imaju kompetencije i želje svoja znanja prenositi kolegama.
Razvojni programi proizašli iz potreba poslovanja, realizirani kroz HT Akademiju – tehničku, marketinšku i prodajnu pružaju našim zaposlenicima saznanja o najnovijim trendovima i posljednjim dostignućima u tom segmentu.
Preuzimanje odgovornosti za vlastiti razvoj postignuto je i kroz Edukaciju prema tvom izboru gdje zaposlenici sami odabiru edukacije koje žele pohađati.
Prema određenim kriterijima, zaposlenici imaju mogućnost pohađati i poslijediplomske studije te MBA, a mogu se educirati i na brojnim profesionalnim programima unutar DT Grupe. Hrvatski Telekom je digitalna kompanija, i zato je osobito razvijen e learning sustav, koji omogućuje pristup edukacijama u vrijeme i s mjesta po izboru zaposlenika. Magenta MOOC (Massive Open Online Course) programi su namijenjeni zaposlenicima Deutsche Telekom Grupe koji omogućuju interdisciplinarno iskustvo učenja na temelju video predavanja, akademskog mentorstva i učenja od kolega o digitalnim trendovima i novim poslovnim modelima.
Kakve ste rezultate zabilježili?
Jedna smo od rijetkih kompanija koja je identificirala pool ključnih talenata iz svih područja kompanije. Razvoju njihovih karijera pristupamo individualno, podržavamo ih i pratimo, kako bismo ciljano povećali kompetencije, angažiranost i motivaciju svakog od njih.
Talent program konkretno utječe i na razvoj njihovih karijera, što pokazuju sljedeći podaci: 22% zaposlenika iz talent pool-a je promovirano (za usporedbu, u istom promatranom razdoblju podatak za cijelu kompaniju je 12%).
Prepoznavanje, individualni razvojni planovi i uključivanje u strateški važne projekte, neki su od ključnih elemenata našeg talent programa, kojima HT privlači i zadržava najbolje ljude te osigurava kompetencije budućnosti.
Mladi se nerijetko žale da kompanije prilikom zapošljavanja od njih traže stručno znanje, ali i radno iskustvo koje je teško steći. Kako u HT-u pristupate ovoj problematici?
Mladima koji traže posao, a nemaju radnog iskustva, savjetovala bi da istaknu svoje vještine (odgovornost, predanost, usmjerenost na cilj i sl.) koje su mogli steći na bilo koji način; sportom, u obitelji, slobodnim aktivnostima, a na razgovoru za posao treba biti svoj, istaknuti kakva ste osoba, objasniti spremnost na predanost i lojalnost poslodavcu.
Osim toga za vrijeme fakulteta moguće je raditi, volontirati, a i nakon završetka dok se traži posao, stručno znanje može se steći privremenim i povremenim poslovima i volontiranjem.