Sve više trgovina u Hrvatskoj građanima naplaćuje vrećice s logom, a građani daju kune da budu hodajuće reklame.
Potrošači tako trgovcima rade dvostruku uslugu: besplatnu promidžbu za trgovinu i prihod za njihovu blagajnu.
Vrećice su plastične, a naplaćuje ih se pod okriljem borbe za okoliš zbog čega se mnogi pitaju zašto trgovce zakonom nisu obvezali da vrećice budu papirnate, a ne plastične?
Dio je odgovornosti i na samim građanima, koji priznaju da se loših navika teško riješiti, naime, u dućan biste mogli primjerice ponijeti platnenu vreć(ic)u.
Reporterka RTL-a posjetila je osam trgovina i u šest njih je morala platiti vrećice s reklamom, i to od 0,30 lipa do 1,50 kuna, a tek ih je u dvije pekarnice dobila besplatno.
Zakonske promjene koje su trgovcima dale razrješene ruke, prihvaćene su u tišini. Glas 'protiv' digle su jedino potrošačke udruge.
"Zakonom o zaštiti potrošača iz 2014. izbačena je jedna rečenica koja kaže da trgovac ne smije naplaćivati vrećice sa svojim logotipom i od tada se vrećice ponovno mogu naplaćivati. Mislim da to nije korektno", ističe Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Da plastične vrećice, s logom i bez njega, treba zabraniti, smatraju u Zelenoj akciji, čiji Marko Košak upozorava: "Plastične vrećice su loše za okoliš. K tome su reklama određenim firmama. Bilo bi dobro da se koriste platnene vrećice i zato apeliramo na građane".
Inače, naplaćivanje ispisanih vrećica i prepoznatljivih boja uobičajena je praksa ne samo u Hrvatskoj, nego i u ostatku Europe.
Izvor: poslovni.hr