Share
Tweet
Share
Send to friend

Lider novog milenija

Širom svijeta tvrtke se danas suočavaju s promjenjivim zahtjevima tržišta i stalnim tehnološkim inovacijama. Kakav je upravljački pristup potreban kako bi se zadovoljili turbulentni zahtjevi tržišta i kakav će voditelj tvrtke ili tima osigurati kvalitetan pristup klijentu, inovativnost, produktivnost, prepoznatljivost branda i kontinuiranu tehnološku modernizaciju na svim razinama?

Jednom riječju, kako upravljati ljudima i procesima i osigurati konkurentnost tvrtke u ubrzano globalizirajućoj okolini?

Mjerilo uspješnosti lidera nisu samo financijski pokazatelji uspješnosti tvrtke već i snaga i zadovoljstvo poslom svakog pojedinog zaposlenika. Neki pokazatelji govore da tvrtke sistematski gube na vrijednosti ljudskog kapitala koji ih sačinjava. Nakon početnog entuzijazma i učenja novih vještina zaposlenici se postepeno uhodavaju u zacrtani posao i zaboravljaju snove i ideale.

Danas su lideri potrebni na svim organizacijskim razinama. Čitav niz poslušnih izvršioca čine lidera slabim. Glavni alat današnje uspješnosti, znanje, mora biti jednako raspoređen na svim hijerarhijskim razinama. Lider koji posjeduje znanje i vještine potrebne za uspjeh inovacijskih projekata ne boji se sposobnih suradnika. Informacije moraju putovati brzo jer samo će razumljive promjene biti prihvaćene i sprovedene s entuzijazmom.

Ljudi se ne boje promjene, boje se nepoznatog. Kada su jasna pravila igre, ciljevi i načini postizanja zacrtanih ciljeva, sloboda odgovornog djelovanja svakog zaposlenika najvredniji je resurs. Uspješan će lider zacrtati smjerove i ostaviti svakom pojedinom članu tima slobodu poduzimanja potrebnih akcija.

Osnovna paradigma uspješnog upravljanja je zamjena prijašnjeg “managerskog” stila liderskim. U čemu se razlikuju direktor dvadesetog stoljeća i lider dvadeset i prvog? Leadership je u karakteru lidera. Za razvoj danas potrebnih liderskih vještina nije dovoljan ciljani korporacijski trening. Potrebna je duboka promjena u načinu razmišljanja nekadašnjih “vođa”.

Ključni pojmovi ovdje su misija i vizija.
Misija je svrha poduzeća u ekonomskom ili društvenom kontekstu. Vizija je jasna mentalna slika strateškog razvoja organizacije, jasan cilj koji mora biti postignut, shvaćanje misije koja će se u svom postizanju mijenjati i inovativno prilagođavati okolini.

Današnji lideri moraju znati širiti svoju viziju među zaposlenicima, moraju inspirirati zaposlenike da “vide” i “slijede” istu viziju razvoja. Lideri se moraju saživjeti s misijom i inkorporirati zacrtane promjene kroz cjelokupnu organizacijsku strukturu.

Osnova karaktera lidera je integritet. Lider mora zračiti poštenjem i povjerenjem, mora biti pouzdan i vjerodostojan. Takva osoba cijeni istinu, održava obećanja, donosi jasne odluke u trenucima nesigurnosti i konflikta interesa. Lider bez jasnog integriteta ne može dugoročno biti uspješan. Lider u jednakoj mjeri propagira poštovanje i odgovornost. Poštovanje pomaže u kreiranju osjećaja pripadnosti, partnerstva i timskog rada na svim razinama. Lider koji poštuje zaposlenika razumije i prihvaća različita mišljenja, kritične situacije ne rješava tražeći krivca već definirajući probleme i strategije njihovog rješavanja, prihvaća tuđe i svoje nedostatke bez arogancije te ne dozvoljava nekontrolirane ispade nervoze ili bijesa.

Odgovornost lidera je odgovornost prema vlastitom djelovanju i prema uspješnosti projekata, tima i čitave organizacije. Odgovoran lider ima viziju širine, razumije međusobnu povezanost pojedinih poteza i njihove dugoročne efekte, hrabro pronalazi inovativna rješenja i motivira samopouzdanje kod svakog zaposlenika. Lider koji propagira odgovornost na svim razinama motivirat će svakog zaposlenika da preuzme inicijativu i stav “to nije moj posao” više jednostavno neće biti prihvatljiv.

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.