Share
Tweet
Share
Send to friend

Povratak organizacijske kulture

Nakon procvata tijekom '80-ih te potom supstituiranja novim organizacijskim teorijama u '90-ima, organizacijska kultura se opet vraća pod svjetla reflektora rukovodstva tvrtki.
Prema saznanjima jedne od vodećih svjetskih konzultantskih kompanija, , tvrtke danas vrlo rijetko imaju na umu kulturalni aspekt prilikom zapošljavanja novih kadrova. Standardizirani testovi provjeravaju kognitivne sposobnosti, a na intervjuima se uglavnom razgovara o radnom iskustvu i tehničkim vještinama. Pitanje koje malo kome prolazi kroz glavu je hoće li se ta osoba uklopiti u svoje novo radno okruženje?
Novi zaposlenik može biti kvalificiran, ali ako se ne prilagodi kulturi tvrtke, to se u konačnici može negativno odraziti na njegovu produktivnost.
Nekoliko mogućih situacija:

  • Zaposlenik je opuštena osoba a tempo tvrtke je u stalnom galopu
  • Zaposlenik je samoinicijativnog poduzetničkog duha dok se u tvrtki preferira timski rad
  • Zaposlenik drži do obiteljskog života, a tvrtka se ponosi 24/7 radnom filozofijom
  • Ovakve, potencijalno konfliktne situacije treba predvidjeti već pri samom odabiru kadrova, savjetuje Tim Vigue, direktor selekcije pri Novations, Inc. «Vrijednosti neke organizacije ili njezina kulturalna jedinstvenost se možda neće učiniti važnom vanjskom promatraču, no to ne znači da nije prepoznatljiva. Kultura može odražavati institucionalno sjećanje tvrtke, viziju njezinih osnivača, duh prijašnjih zaposlenika i ponos trenutnih na zajednička postignuća, pa čak i konkurentsku prirodu organizacije. Sve su to činjenice koje neki outsider u početku neće shvaćati, no to je način na koji organizacija sebe vidi i predstavlja te se mora poštovati i što je vrlo važno, sročiti jednostavnim rječnikom potencijalnim zaposlenicima.»

    No kako selekcijskom metodologijom obuhvatiti i kulturalni segment? Vigue predlaže identifikaciju sposobnosti organizacije. Prepoznavanje ključnih karakteristika koje pojedinci moraju posjedovati da bi bili uspješni u svojem okruženju definira se jezikom vrijednosti tvrtke.

    Jedan od načina da se kultura organizacije prepozna je anketiranje zaposlenika. Pri tome se nastoji istražiti sustav uvjerenja zaposlenika te uočiti stupanj njihove posvećenosti poslu kao i unutarnja motivacija.

    Ponekad je kulturni profil tvrtke samo isprika koja blokira napredak i drugačiji pristup. Podržavanje birokracije i ustaljenih formi može sprečavati razvoj organizacije u trenucima kada je promjena potrebna. Drugačiji pristup je nešto što si svaka tvrtka treba dopustiti pa čak i po cijenu nelagode i stresa koji može uzrokovati. Istovremeno, organizacije trebaju regrutirati i zadržati raznolike kadrove, a ne samo zaposlenike koji jednako razmišljaju. Homogena radna snaga možda naizgled 'pristaje' no tko želi biti okružen klonovima?

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.