Share
Tweet
Share
Send to friend

Lov na pasivne

Kako nam objekt želje često postaje ono nedostupno, tako i na tržištu rada prevladava mišljenje da su najkvalitetniji posloprimci, posebno za više rangirane pozicije, oni koji nisu u aktivnoj potrazi za poslom.

Oni su naime već 'zauzeti', sretni na svojim dobro plaćenim radnim mjestima, rade manje-više ono što su i željeli i ne surfaju po Internetu niti listaju oglase tražeći nešto bolje. Ipak, razmišljaju proaktivno i spremni su na promjene ukoliko naiđe dobra ponuda. Potražnja za ovakvim kandidatima je najviše izražena u IT sektoru, gdje organizacijsku odanost održavaju jedino visoka primanja i novi izazovi, što rezultira u visokoj fluktuaciji stručnjaka. Kako pokrenuti takvu 'migraciju'?

Za početak, razmislite zašto bi baš takav stručnjak u toj-i-toj tvrtki htio promijeniti svoje radno mjesto. Najčešće navođeni faktor kod srednje-managerskih pozicija jest neslaganje s nadređenim. Drugi razlog koji prema saznanjima Mafoi Management Consultants-a, IT-evci navode jest nemogućnost profesionalnog usavršavanja i rada na novim projektima koje propulzivna IT industrija gotovo nameće.

Bio profesionalni 'headhunter' ili tek predstavnik poslodavca koji je odlučio posegnuti za unaprijed određenim profilom zaposlenika, pridobivanje nikad nije lagan posao. Kao najsigurniji pristup, savjetuje se komunikacija preko zajedničkog poznanika odnosno osobe koja ga je preporučila. Također, važno je ne forsirati kandidata da prihvati posao, već mu dati vremena i dovoljno informacija da sam prosudi. Da bi bio uspješan, headhunter se mora uživjeti u ulogu konzultanta za karijeru, kao osoba koja svojem 'plijenu' nudi upravo idealnu priliku za nastavak već zavidne karijere.

Preporuča se prezentiranje kratkoročnih (u naredna 3 mj.) i dugoročnih (idućih 18 mj.) koristi, a učinak ovisi o raspoloživom vremenu za pridobivanje kandidata. Iskusni headhunter napominju kako je snažan faktor u odlučivanju i brand tvrtke, koji se ukoliko nije poznat može kompenzirati nešto zvučnijom ponudom radnih uvjeta i plaće.

U lovu na CEO-a, strategija mora biti bitno čvršća i dugoročnija, pa se kao nužni koraci navode;

  • networking na stručnim sajmovima, seminarima i forumima
  • traženje preporuka od ostalih IT managera i stručnjaka
  • skeniranje medija koji prate karijere unutar specifičnog sektora
  • promišljeno održavanje odnosa sa već postojećim kontaktima te osvježavanje baze profila – i to ne samo već dokazanih managera nego i onih potencijalnih
  • Vezani članci:

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.