Share
Tweet
Share
Send to friend

Feedback - putevi informacije

U organizacijama povratna je informacija temelj razvojne komunikacije. No je li feedback samo 'odgovor' ili nešto više?

Što je uopće feedback? Najjednostavnije rečeno, to je oblik komunikacije kojim se pojedincu ili timu upućuje informacija o utjecaju njihovog ponašanja/djela na druge; pojedince, organizaciju, klijente i td. Dakle, takva povratna informacija može biti pozitivna ili negativna, odnosno u obliku konstruktivne kritike. No pažnja, konstruktivan feedback nije kritika osobe, nego se usmjerava na aktivnost. Svrha konstruktivnog feedbacka jest poticanje poboljšanja u izvedbi gdje je to moguće; u odnos se stavlja očekivano i postignuto.

Načini odašiljanja povratne informacije ili feedbacka uvelike određuju njegov efekt, pa stoga pogledajmo što ih sve čini i kako ga usmjeriti.

  • učinkovit feedback je uvijek konkretan, nikad općenit
  • učinkovit feedback se uvijek usredotočuje na određeno ponašanje, a ne na osobu ili njihove namjere. Također, kada se osobu na nešto upućuje, feedback opisuje ponašanja ili akcije koje je potrebno poduzeti
  • feedback je uvijek iskren i dobronamjeran
  • tražite li dopuštenje davanja feedbacka, učinak će biti intenzivniji, npr. «Ako nije problem, dao/la bih ti svoje mišljenje o prezentaciji.»
  • učinkovit feedback uključuje dijeljenje informacija i opažanja, ali ne i savjeta. Iznimno ako postoji dozvola ili se savjet eksplicitno zatražio.
  • feedbackom opisujemo što se i kako napravilo, ne i zašto.Traženje razloga ispituje motivaciju, a to u ljudima budi defanzivnost.
  • dobar feedback je konzistentan – ono što je dobro danas i sutra će biti dobro, ako se primjenjuju disciplinske mjere u određenim slučajevima, one će se uvijek primjenjivati
  • Vezani članci:

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.