Share
Tweet
Share
Send to friend

Neka igre započnu!

Procesi zapošljavanja došli su do te razine, da ponekad nalikuju na igru u kojoj se dvije strane natječu koja će demonstrirati veću snalažljivost. U svojoj knjizi , Dr. Pierre Mornell otkriva neke od tajni novih generacija regrutacijskih specijalista.

Mornell, inače istaknuti konzultant za regrutaciju, posljednjih je 15 godina razvijao metodu kojom tvrdi, može točno predvidjeti ponašanje budućih zaposlenika na svim raznima korporacije. Inspirirao ga je kaže, Tony Razzano, glavnu skaut koji je regrutiranje temeljem draftova, zamijenio promatranjem igrača u njihovom 'prirodnom' okruženju. Na utakmici. I to 200 utakmica za svaku potencijalnu akviziciju! Tvrtke, vremenski, nemaju taj luksuz dobivanja uvida u talente i izvedbu kandidata prije nego li ga zaposle, nego se moraju oslanjati na papir, reference i instinkt – 3 stvari koje mogu podjednako zavarati kao i dati stvarnu sliku kandidata.

Ipak, prije, tijekom i poslije intervjua regrutacijski specijalist može dobiti 20 'isječaka' profila kandidata, te još dodatnih 20 putem razgovora sa poznanicima, prijateljima, bivšim poslodavcima. «Najbolji pokazatelj ponašanja u budućnosti, je ponašanje kandidata u prošlosti.», tvrdi Morell, podupirući teoriju kako se neke stvari nikad ne mijenjaju.

Selekcijski postupak mahom je svugdje isti; tvrtke pripreme set testova i pitanja za kandidate, kandidati dođu sa svojim sjajnim životopisima i pripremljenim odgovorima na ta ista pitanja, i tu nema ništa loše. Svatko je odradio svoj dio posla. Ipak, manje šablonizirana selekcija dati će bolju sliku u stvarne kvalitete i potencijale budućeg zaposlenika, a nekoliko je stvari moguće obaviti i prije samog intervjua;

  • davanje zadataka
  • Zamolite kandidata da posjeti neku od vaših poslovnica, dućan, web stranicu i neka vam iznese svoje mišljenje o proizvodu, usluzi, ili dojam općenito. Postoji mogućnost da u želji dobivanja posla, kandidat započne seriju hvalospjeva vašoj tvrtki, a to nije ono što stvarno želite čuti. Želite prodrijeti u njegov kritički um. Vidjeti kako razmišlja, kako sagledava detalje, na što stavlja naglasak, predlaže li odmah rješenja i slično.

  • pregledavanje CV-jeva u grupi
  • Oformite tim od 3-5 ljudi te zajednički pregledavajte dospjele životopise, komentirajući vještine, 'rupe' u razdobljima zaposlenosti, specifičnost poslova i sl. Opasnost jedino predstavlja zaobilaženje dobrih kandidata u ime konsenzusa ili ako jedan od članova tima monopolizira diskusiju.

    Kod planiranja intervjua, dobro je imati na umu 3 temeljne pretpostavke;

    1. Intervju otkriva vještinu komuniciranja
    A ne stvarnu vrijednost. Drugim riječima, kandidat može preuzeti intervju i osvojiti svojom socijalnom inteligencijom, no to ne znači da je i najbolja osoba za poziciju. U brošuri za regrutiranje MBA studenata stoji upozorenje; «Najkvalificiranija osoba je često ona koja ne dobije posao. Dobije ga onaj tko najbolje upravlja intervjuom.»

    2. Dobar glumac vas uvijek može 'preveslati'
    Postoje kandidati koji su sposobni svašta ispričati na intervjuu, i od njega napraviti svoj show program. Morell sam priznaje da su ga u karijeri psihijatra nekoliko puta prevarili alkoholičari i narkomani odvjetnici i doktori koji su toliko dobro igrali svoju ulogu da su sami sebe uvjerili kako nemaju problema.

    3. Stres tijekom intervjua ne daje prave rezultate
    Situacijama u kojima se kandidata 'napada' i izlaže stresu postiže se neželjen učinak; cilj intervjua nije staviti posloprimca u defenzivnu poziciju, nego upravo suprotno, srušiti sve zidove koji stoje među vama.

    S ovim pretpostavkama na umu, slijedi intervjuiranje;

  • postavite sva pitanja odjednom
  • Ovim se rješavaju tri stvari;
    a)prvo, prenijeli ste štafetu, sad je na kandidatu da se iskaže, a ne na vama da se reklamirate
    b) ovim se automatski eliminira standardna pogreška u intervjuranju; jedna strana previše priča (a to je najčešće predstavnik poslodavca)
    c) i treće, ova vas tehnika prisiljava da slušate, možete se u potpunosti posvetiti proučavanju kandidata; od načina izlaganja do njegove neverbalne komunikacije. Nastojite najvažnija pitanja obuhvatiti u broju 6.

  • nagovijestite da je vaše vrijeme pri kraju
  • «Imamo još 5 minuta..» rečenica je kojom dajete do znanja da se vaše druženje s kandidatom bliži kraju, no zapravo otvarate vrata u svijet informacija koje biste u suprotnom propustili. To su sve one rečenice koje počinju sa; «Još bih dodao/la, «Zaboravio/la sam naglasiti», «Ah, da..»

  • provjerite stručnost
  • Često se potreba za određenim kadrom rađa upravo zato što ga nedostaje u tvrtki, pa tako nema tko ni potvrditi željeni nivo stručnosti, no ako vam treba stručni rukovoditelj, sve što vas zanima dobit ćete odgovorom na; «Recite mi nešto o zaposleniku kojeg ste trebali otpustiti.»

  • pred kraj, aktivirajte intuiciju
  • Primjerice, otpratite kandidata do njegovog automobila te obratite pozornost na detalje koji bi vam mogli reći više. Morell navodi situaciju u kojoj je naizgled perspektivan kandidat ostavio svoju ženu zatvorenu u automobilu na užarenom parkiralištu više od dva sata. Ispostavilo se da je na svojem novom radnom mjestu preslikao odnos prema ženi na kolegice, te je pod prijetnjom tužbe, morao dati otkaz.

    Vezani članci:

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.