Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako odabrati poslovnog savjetnika (drugi dio)

Donosimo vam drugi dio teksta o odabiru poslovnog savjetnika.

Kako bi se projekt trebao odvijati?
Prije nego što angažirate poslovnog savjetnika bilo bi dobro utvrditi za što vam zapravo treba i što očekujete od tog projekta. Drugim riječima, postaviti kriterije što ćete smatrati uspješnim ishodom. Ciljevi projekta bi trebali biti specifični, mjerljivi, realistični i vremenski ograničeni.

Savjestan poslovni savjetnik bi prije preuzimanja bilo kakvih obaveza trebao doći i napraviti početno snimanje i ocjenu stanja. Slijedi ponuda iz koje se vidi kako planira provesti aktivnosti i koliko će vas to koštati. Prihvatite li njegovu ponudu, zajednički ćete izraditi detaljni plan koji uključuje:

  • dogovorene faze projekta, kontrolne točke i rezultate za svaku fazu, tko odobrava prelazak na sljedeću

  • tko je sve uključen u projekt, kako će teći interna komunikacija

  • postoji li potreba za dodatnim obrazovanjem, kako i kad će se provesti

  • vremenski raspored faza i predviđeni kraj projekta

  • kriteriji za ocjenu uspješnosti

  • Na što treba posebno obratiti pažnju?
    U poslovnog savjetnika morate imati povjerenja kao u čovjeka, u njegovu stručnost, nepristranost i dobre namjere. Vaš poslovni savjetnik bi trebao:

  • izjasniti se o bilo kojem sukobu interesa koji bi mogao ugroziti provođenje posla (surađuje i s vama konkurentskim tvrtkama, sukobljeni vlasnički odnosi, rodbinske i ostale veze)

  • čuvati tajnost informacija (obično se dodatno definira ugovorom)

  • ostati nepristran pri izboru certifikacijske kuće kod konzaltinga za sustave kvalitete (za vas je prirodno da pitate, za njega bi trebalo biti prirodno da vam pruži potrebne informacije i odluku prepusti vama)

  • izbjeći stvaranje nepotrebne ovisnosti o njegovim uslugama (iako bi mu to bio odličan izvor stalnih prihoda)

  • izbjeći nuđenje usluga za koje nema potrebne kompetencije

  • I na kraju, nekoliko mudrih riječi poznatog (i još uvijek živućeg, rođen je 1904) gurua kvalitete – J. M. Jurana.

    Koga ne uzimati za poslovnog savjetnika?
    1. Čovjeka kojem je samo novac na pameti, koji vjeruje da je savjetnički posao izrazito profitabilan ako ga se "dobro" proda. Takvoga uopće ne biste trebali uzimati u obzir jer mu nedostaje jedna od osnovnih stvari za profesionalni rad – etički kodeks koji postavlja interes klijenta ispred osobne zarade.

    2. Čovjeka koji se dobro poznaje sa rukovoditeljima, ali slabo poznaje područje iz kojeg vam savjet treba. On može biti koristan savjetničkoj kući, ali on je prodavač savjetničkih usluga, a ne poslovni savjetnik.

    3. Čovjeka koji je izgubio posao pa vjeruje da, nazivajući se poslovnim savjetnikom, može obići nekoliko tvrtki, pokupiti par projekata i konačno, ponovno si pronaći redovno zaposlenje. On ne vrijedi više nego što ima izobrazbe i iskustva i kao takvog ga treba promatrati.

    4. Mladac tek izašao iz škole. Koliko god bilo dobro njegovo temeljno obrazovanje, on se najprije mora upoznati sa poslovanjem iz prve ruke. Da bi poslovno savjetovanje imalo vrijednost, potreban je niz iskustava i zrela prosudba, kao i znanje i mentalna disciplina. Obično poslovni savjetnik potpuno opernati tek oko četrdesete.

    5. Profesor s impresivnim akademskim stupnjem i karijerom, ali malo ili ništa iskustva u nošenju sa problemima stvarnog poslovanja. Njegovo znanje, posebno ako proizlazi iz vlastitih istraživanja, može mu dati značaj stručnjaka za određeno područje, ali on nije kvalificiran biti poslovni savjetnik dok nije premostio važan jaz između teorije i prakse. Najvažniji klijentov zahtjev je da savjetnikov izvještaj bude provodiv u praksi.

    6. Čovjek s neupitnim tehničkim kvalifikacijama čije je mišljenje o samome sebi toliko napuhano da je siguran kako zna sve odgovore i odnosi se diktatorski prema onima kojima bi trebao pomoći. On ne može uspjeti kao poslovni savjetnik, jer savjet izvana, ionako nikad previše omiljen, neće biti prihvaćen ako je izrečen na način da potiče otpor kod onih koji bi ga trebali poslušati. Ljudski elementi konzaltinga su isto tako važni kao i tehnički.

    Uspješan poslovni savjetnik se ophodi s ljudima u klijentovoj organizaciji na način da ne prekida rad i da osigura potpunu suradnju svih uključenih, često prepuštajući zasluge za svoje preporuke čovjeku unutar organizacije.” Dodajmo još samo, uspjeh projekta ne ovisi isključivo o poslovnom savjetniku. Uspjeh ovisi i o podrški managementa i stvarnoj uključenosti ljudi na svim razinama unutar organizacije.

    (V.K.)
    Izvor:

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.