Share
Tweet
Share
Send to friend

Učinkovitost djelatnika za odnose s javnošću (drugi dio)

Kakvi odnosi s javnošću trebaju biti
Jedno od pitanje koje se nameće jest: Gdje postaviti službu za odnose s javnošću? Ako je tvrtka velika, ako se o njoj govori, ako ima razvijeni marketing, ako pristupa potrošačima na tržišni način, tada je prijeko potrebno razvijati odnose s javnošću kao sustav koji je dio stila kuće, odnosno pratiti djelovanje marketing-miksa.

Nipošto ne znači da i nevelike tvrtke ne moraju razvijati odnose s javnošću (public relations). No, one to katkad čine s puno manje napora nego veliki sustavi, a mogu s vremena na vrijeme potražiti savjet vanjskih suradnika i koristiti usluge konzultanta.

Brojne gospodarski razvijene kompanije s puno ljudi i sa široko rasprostranjenom potrošačkom publikom prije ili kasnije se moraju odlučiti osnovati svoj vlastiti odjel ili službu za njegovanje odnosa s javnošću. Isto se odnosi na ustanove poput bolnica ili velikih muzeja i galerija, odnosno vladinih institucija, policiju i sl. Bilo bi najprirodnije da je kod tržišno orijentiranih organizacija ta služba u sastavu marketing sektora, da je bliža marketing informacijskom sustavu, da su ingerencije njenog direktora slične razini ovlasti direktora propagande ili direktora službe za istraživanje tržišta. Općenito uzevši, takva služba raste s rastom poduzeća i duboko je ukorijenjena u sve molekule poslovnog sustava.

Voditelj ili direktor
U vertikalnoj hijerarhiji kuće treba biti točno pozicionirano mjesto direktora službe za odnose s javnošću. To ponajprije određuje fizionomija organizacije.

Velike korporacije imaju takvo mjesto uz samu osobu predsjednika kompanije (iako to kod svih ne mora biti pravilo). Šef službe za odnose s javnošću nipošto nije osoba čija je dužnost samo nastupati javno u ime svog direktora, odnosno tvrtke. On nije samo glasnogovornik iako to može biti, on ne zamjenjuje svog glavnog direktora na sastancima iako i to može raditi. Od njega se, u prvom redu, očekuje da u kući organizira službu za odnose s javnošću koja će funkcionirati trajno, ustrajno i na simpatičan način.

On kreira dobar odnos kuće s najvišim slojevima publike i zato je član najviše upravljačke skupine. Njegove "usluge" u kući koriste mnogi: od marketinga, proizvodnje, logistike, kadrovskog sektora do prodaje i financija. On mora imati pristup svim izvorima informacija u kući.

Ima li poduzeće svoj vlastiti odjel za odnose s javnošću, tada je preporučljivo da rukovoditelj, odnosno direktor ili šef takvog odjela ima visoki status koji simbolizira odgovarajući ugled tvrtke kod vanjske javnosti, što ujedno znači da je takvo mjesto stožerno mjesto. To je potrebno već i zato da bude na izvoru svih značajnih informacija, da ih dobije iz prve ruke, te da takav status automatski daje odgovarajuću "težinu" u procesu informiranja unutarnje i vanjske javnosti. Već time što tvrtka drži do takvog mjesta, to utječe na dobru sliku poduzeća, te i čelnika na tim poslovima kao i sektora/službe za odnose s javnošću.

Zadaće djelatnika na poslovima odnosa s javnošću

Djelatnik u odnosima s javnošću ima pred sobom kompleksan niz poslova:

  • u prvom redu pomaže razvoju i očuvanju pozitivne slike/imidža tvrtke;
  • podupire dobro mišljenje o njenom proizvodno-uslužnom programu;
  • oblikuje pozitivno mišljenje o djelatnicima poduzeća;
  • pomaže okruženju da stekne osnovna znanja o korisnom proizvodnom programu tvrtke (recimo, s gledišta zaštite prirode);
  • sakuplja zanimljive informacije iz rada poduzeća koje se publiciraju i emitiraju usmenim i pisanim putem;
  • organizira konferencije za novinstvo;
  • organizira neprofitne izložbe iz života poduzeća u tvrtki i izvan nje;
  • snabdijeva novinske kuće, radio-postaje, tv-centre i slične institucije informacijama u riječi i slici;
  • brine se za redovito izlaženje novina ili biltena poduzeća i njihovu distribuciju u kući i izvan nje, a isto tako zidnih novina tvrtke i sl.;
  • potiče rad kulturnih aktivnosti u tvrtki i izvan nje (mladi umjetnici, umjetnici amateri i sl.);
  • prati kolanje internih informacija;
  • organizira snimanje i izradu fotografija, slajdova i ostalog materijala iz života tvrtke;
  • povremeno izdaje tiskani (prospekti, brošure i sl.), snimani (audio, video i filmske snimke) dokumentarni materijal o radu tvrtke i sl.;
  • brine se o izravnom predstavljanju tvrtke posjetiteljima, dječjim i turističkim ekskurzijama, poslovnim partnerima;
  • snabdijeva pojedine segmente javnosti s osnovnim pisanim informacijama o tvrtki;
  • organizira susrete i sastanke pojedinih dijelova poduzeća;
  • u suradnji s kadrovskim sektorom šalje rođendanske čestitke, te one za godišnjice rada i sl. djelatnicima poduzeća;
  • organizira izobrazbu ostalih djelatnika u aktivnostima odnosa s javnošću;
  • brine se za arhivu poduzeća (materijali iz bliže i dalje povijesti);
  • vodi brigu o urednosti namještenika, organizira istoliko odijevanje prodajnog osoblja, brine se da je logo tvrtke svuda zastupljen na pozitivan način (čistoća, vjernost originalnoj matrici, zastupljenost na svim mjestima u poduzeću koja su vitalna za unutarnju i vanjsku javnost itd.);
  • doprinosi da unutarnji i vanjski izgled tvrtke vjerno predstavlja njen corporate image;
  • koordinira sponzoriranje tvrtke nad humanitarnim, kulturnim, sportskim i drugim aktivnostima u komunalnim, gradskim, regionalnim, državnim ili međunarodnim okvirima;
  • surađuje u ime tvrtke s neprofitnim organizacijama od javnog značenja.

    (V.K.)

  • Izvor:

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.