Share
Tweet
Share
Send to friend

I drugi mogu obavljati poslove jednako kvalitetno kao i vi

Imate li sve elemente na raspolaganju, jednostavnom formulom mogli biste doći do pravog rezultata uspjeha. No pobrinite se kako vam ne bi nedostajao i vrlo važan začin - povjerenje. Imate li povjerenja u ljude koji za vas rade ili mislite da će biti najbolje, najbrže i najjednostavnije ako sami obavite posao?

Prepoznati suradnika koji je sposoban obaviti zadatak kvalitetno i na vrijeme, ne bi trebalo biti teško. Međutim što kada je prepoznati onoga koji bi ujedno trebao biti voljan, cijeli ili barem dio svog zadatka, prepustiti drugom.

Menadžeri često vjeruju da su oni jedini koji zadatak mogu obaviti na pravi način. Ili, bolje rečeno, uvjereni su da postoji samo jedan način obavljanja zadatka - njihov način! Jeste li i vi takvi? Ako jeste, vrijeme je da sami sebi priznate kako imate velik problem.

Obavlja li netko zadatke drugačije nego što biste ih vi obavili, ne znači da je to bolje ili lošije. Potrebno je samo da suradnici shvate što su ciljevi, kakvi se standardi od njih očekuju i kojih se rokova treba pridržavati. Računica je jednostavna vi ulažete povjerenje, a oni odgovornost na koju ih to povjerenje obvezuje.

Delegiranje je ipak jedan od najtežih, ali i najvažnijih zadataka menadžera. Riječ je o prepuštanju zadataka timu, podređenima, zaposlenicima, suradnicima. Bez obzira na to dajete li zadatak reklamnoj agenciji koju plaćate ili nekome od suradnika iz odjela za reklamacije, vaša je obveza jednaka - postići ravnotežu između količine zadataka koje prenosite na druge i onoga što ćete obaviti sami. Angažirati nekoga ili prepustiti nekomu da obavi dio ili cijeli zadatak umjesto vas? Na to ćete pitanje morati odgovoriti sami, no konačni uspjeh ili rezultat ipak ovisi o tome koliko povjerenja imate u druge.

Vjerujte li svojim suradnicima, taj će zadatak biti mnogo jednostavniji. No ako nemate povjerenja u jednog ili više njih, morat ćete se zapitati u čemu je stvar. Imate li stvarni razlog za sumnju koji je lako naći uvidom u prošle (ne)uspjehe? Smatrate li kako je vaš suradnik nesposoban za obavljanje posla koji želite delegirati? Ako jest, zašto onda i dalje radi za vas ili s vama?

Budite svjesni kako u tom nepovjerenju najčešće ima i vašeg udjela. Ili niste odabrali kvalitetan tim, ili nemate pravu osobu na određenom mjestu. Ne ohrabrujete svoje suradnike dovoljno, a možda često i previše zahtijevate.

Stoga bi trebali postaviti standarde koji će odrediti kriterije kvalitete i osigurati dovoljan vremenski okvir za ostvarenje.

Za uspješno delegiranje, preporučljivo je držati se slijedećih sedam koraka:

  • Stvorite kompetentan tim i iskažite povjerenje suradnicima
  • Osigurajte kvalitetne upute za obavljanje zadatka (zašto posao treba obaviti, što očekujete, do kada, koja su sredstva na raspolaganju, način na koji ćete pratiti napredak i obavljanje posla)
  • Potičite otvoren dijalog
  • Razvijajte kulturu učenja na pogreškama
  • Provjeravajte obavljanje zadatka
  • Nagradite dobro obavljen zadatak
  • Razvijajte tim redovitom podukom i treningom

    (V.K.)

  • Izvor:
    Lider

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.