Share
Tweet
Share
Send to friend

Zdravka Demeter, Coca-Cola Beverages Hrvatska

Coca-Cola Beverages Hrvatska d.d. spremna je odgovoriti i izazovima novog tisućljeća. Svoju popularnost, kao piće i društveni fenomen 20. stoljeća, Coca-Cola zahvaljuje lokalno prilagođenoj strategiji tvrtke. Postojanost komunikacije s potrošačima kroz medije, uređivanje i vizualna atraktivnost prodajnih mjesta, promocije, sportska i ostala događanja, te sustavno unapređivanje prodaje, učinili su Coca-Colu i njezin znak nezamjenjivim dijelom hrvatske svakodnevice. U ovotjednom HR intervjuu, Zdravka Demeter Bubalo, Direktorica sektora za ljudske resurse, otkriva više o viziji poslovanja i ljudskim resursima u Coca-Coli Beverages Hrvatska.

MojPosao: Na koji način Coca-Cola Beverages Hrvatska (CCBH), ostvaruje viziju svog poslovanja?

Zdravka Demeter: Ljudi, kvaliteta, posvećenost, timski rad, odgovornost i integritet - temeljne su vrijednosti koje smo usvojili u Coca-Coli Beverages Hrvatska (CCBH), a koje potiču od naše matične tvrtke Coca-Cole Hellenic Bottling Company. Na putu ka prodajnoj organizaciji svjetske klase, ove su usvojene vrijednosti jedna od najvećih snaga kompanije i od velike važnosti u postizanju korporacijskog cilja : biti nepobjediva u dostupnosti (availability), prihvatljivosti cijene (affordability), prijemljivosti (acceptability) i aktivaciji (activation) svojih bezalkoholnih pića u 26 različitih zemalja koje opslužuju preko 500 miljuna potrošača.

MojPosao: Koliko vaš HR odjel surađuje s istim odjelom na korporativnoj razini? U kolikom se postotku koristite obrascima rada iz sjedišta Coca-Cole HBC?

Zdravka Demeter: Ono na što smo izuzetno ponosni uspoređujući se sa ostalim kompanijama u Hrvatskoj, je upravo izuzetna suradnja, alati i podrška koje dobivamo od strane korporativnog centralnog ureda. Korporativni ured podupire lokalne operacije ekspertizom na području kompenzacija i benefita, treninga i razvoja, osobito naše prodajne snage, te sveukupnim HR strategijama. Sam centralni ured vodi i koordinira cjelokupni sustav nagrađivanja i prepoznavanja talenata, pa tako svaki od pojedinaca između 37000 zaposlenih u našem sistemu ima priliku biti prepoznat, razvijan i nagrađen po jednakim kriterijima. Uvijek smo slobodni istaknuti da smo jedna od rijetkih kompanija u svijetu koja ima Direktora za talente i Direktora za inovacije, visoko pozicionirane stručnjake, koji kroz svoje funkcije potvrđuju da je prepoznavanje talenta i iznadprosječnih rezultata najvažniji zadatak Coca-Cole Hellenic Bottling Company.

MojPosao: Koje alate Coca-Cola koristi za prepoznavanje i regrutiranje uspješnih menadžera?

Zdravka Demeter: Smatramo da je jaka strana Coca-Cole Beverages prepoznavanje talenata "iznutra", tako da su naši najuspješniji manageri upravo "insideri". Izuzetno potičemo interne promocije i tzv. rotacije između sektora, vrednujući prije svega poslovno iskustvo, kompatibilnost jedne funkcije s drugom, kao i usklađenost sa naših devet ključnih kompetencija koje mjerimo i razvijamo. Također, imamo razvijen formalni sustav postavljanja ciljeva i praćenja istih, kao i sustav razvoja ključnih potencijala - koji su ujedno i alati za planiranje karijere pojedinaca.

MojPosao: Od mnoštva edukativnih programa, koje Coca-Cola Company, nudi svojim zaposlenicima, primjenjujete li neke u Hrvatskoj? Razlikuju li se od istih u pojedinim zemljama?

Zdravka Demeter: Okrenuti smo prvenstveno edukativnim programima Coca-Cole Hellenic Bottling Company, koji su raznoliki. Postoje specifični funkcijski programi za prodaju, te operativne funkcije, kao i tzv. 'core curriculum' programi za srednji management, top management i buduće lidere. Raspolažemo jednim od značajnijih, ako ne i najvećim budžetom za trening i razvoj zaposlenika u Hrvatskoj. Naši edukativni programi se ostvaruju u suradnji npr. sa IMD Institutom i CIPS Institutom, čije su reference nadaleko poznate u svijetu.

Centri izvrsnosti, Prodajne akademije i strukturirani programi za pripravnike samo su neki od standardnih alata edukacije. Također imamo i programe 'Train the Trainer' gdje educiramo naše ljude za isporuku ključnih treninga. Sa stalnom edukacijom prisutni smo u svim segmentima, pa tako i naši operateri na linijama imaju plan usavršavanja unaprijed određen za svaku godinu.

MojPosao: U istraživanju "Poslodavac prvog izbora" i Coca-Cola se našla među najpoželjnijim poslodavcima. Imate li u planu kakve projekte pomoću kojih bi Coca Cola postala još zanimljivija kao izbor za zapošljavanje?

Zdravka Demeter: Svjesni smo da smo "image" tvrtka, jer imamo jedan od najjačih brandova na svijetu. Međutim, isto tako želimo naglasiti raznolikost funkcija unutar našeg sistema.

Mali broj ljudi je svjestan raznolikosti funkcija koje su obuhvaćene Coca-Colinim poslovanjem; od kontrole kvalitete, preko financija, logistike, distribucije, proizvodnje do marketinga i prodaje. Upravo želimo naglasiti tu raznolikost i prepoznati na tržištu prave ljude za našu cjelokupnu djelatnost. Fokus će nam uvijek biti na prodajnoj snazi, jer ona predstavlja našu izvršnu silu. U tom smislu ćemo ići sa regrutiranjem mladih ljudi u prodaji, bit ćemo sigurno prisutni na danima karijera, a uskoro ćemo se vjerujem među prvima i certificirati za 'Poslodavca Partnera' što će potvrditi našu izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima.

MojPosao: Kakve sustave za provjeravanje kvalitete i ekološku učinkovitost koristi Coca Cola Beverages Hrvatska?

Zdravka Demeter: CCBH posluje prema standardima ISO 9001:2000 te ISO 14001:1996. Također smo certificirani prema standardima The Coca-Cola Company koji su znatno stroži od ISO standarada, a obuhvaćaju upravljanje kvalitetom i okolišem.

Ekološke parametre poput potrošnje vode i energije, kvalitete otpadnih voda i reciklaže otpada pratimo sustavno. Rezultate i dostignuća objavljujemo u godišnjim ekološkim izvješćima.

MojPosao: U kojoj mjeri se potvrda vašeg imidža očituje kroz sponzorstva velikih projekata i izdvajanja sredstava u donatorske svrhe?

Zdravka Demeter: Sudjelovanje na velikim i manjim projektima, postojanost komunikacije s potrošačima kroz medije, promocije, uređivanje i vizualna atraktivnost prodajnih mjesta i sustavno unapređivanje prodaje učinili su Coca-Colu i njezin znak nezamjenjivim dijelom hrvatske svakodnevice. S druge strane, naša tvrtka ulaže vrijeme, energiju, predanost i sredstva da bi poduprla inicijative i partnerstva s lokalnim zajednicama, posebno onim vezanim uz sveopći napredak i obrazovanje mladih , sport, zdrav stil življenja i ekološku svijest.

Isto tako, pokušavamo izgraditi transparentne strukture koje će nam omogućiti da slušamo i dogovaramo se sa zajednicama koje su pod posrednim ili neposrednim utjecajem naših pogona. Natavljamo sa svojim proaktivnim stavom u uočavanju potreba, širenju potpore i razvijanju partnerstva sa zajednicama, usklađujući nacionalne i lokalne programe s postupcima koji su se pokazali najboljima u praksi na međunarodnoj razini. Za nas je od najveće važnosti stvoriti povjerenje svih tih zainteresiranih strana prema našoj tvrtki – i to tako što smo im dobar susjed i odgovoran korporacijski građanin.

MojPosao: Što poduzimate po pitanju zbližavanja zaposlenika i njihovog boljeg upoznavanja, te koliko često provodite istraživanja zadovoljstva zaposlenika?

Zdravka Demeter: Anketa istraživanja korporacijske kulture u kojoj identificiramo određena ponašanja, te vršimo analize i implementiramo akcijski plan - sastavni je dio naših aktivnosti u tekućoj godini. Integritet i vrednovanje ljudi jedni su od glavnih parametara takvog istraživanja. Također dodijeljujemo nagrade za najbolje zaposlenike kvartala, najbolje timove i inovacije, čime potičemo organizacijsku kulturu prepoznavanja. Zajednički slavimo uspjeh, svake godine organiziramo team building aktivnosti po sektorima, svi zaposlenici se najmanje jednom godišnje okupljaju u neformalnom okruženju....

(V.K.)

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.