Share
Tweet
Share
Send to friend

Petar Mandić, Hrvatska banka za obnovu i razvitak

U hrvatskome bankarskom sustavu ima ulogu razvojne i izvozne banke osnovane sa svrhom kreditiranja obnove i razvitka hrvatskoga gospodarstva. Investicijski rejting HBOR-a je 2004. godine, prema svetskim rejting agencijama Moody´s i Standard Poor´s, bio izjednačen s rejtingom cijele Republike Hrvatske.
U ovotjednom intervjuu, Petar Mandić, Rukovoditelj Direkcije upravljanja ljudskim potencijalima u HBOR-u, govori više o profesionalnim vještinama zaposlenika, brizi o zaposlenicima te selekcijskom postupku.


MojPosao: Koje profesionalne vještine posjeduje prosječni zaposlenik Hrvatske banke za obnovu i razvitak?

Petar Mandić: Prosječni zaposlenik u HBOR-u ima 38 godina, visoku stručnu spremu, aktivno govori najmanje jedan svjetski jezik i razumljivo, u svom svakodnevnom radu služi se osobnim računalom. Osim osnovnih vještina potrebnih za uspješno obavljanje svog posla, ovisno o vrsti posla, (komunikacijske vještine, analize financijskih izvještaja, investicijskih projekata i sl.,) naš zaposlenik često, a s obzirom na specifičnost pojedinih poslova, posjeduje i rijetka specijalistička znanja o nekom području. Takva znanja najčešće se stječu na seminarima i stručnim praksama u bankama i financijskim institucijama u inozemstvu s kojima HBOR ima široku mrežu kontakata. Vidjeti "uživo", na koji način posluju strane banke i kako se obavljaju određeni poslovi, od neprocjenjive je vrijednosti za naše zaposlenike.

MojPosao: Provodite li ispitivanja zadovoljstva među zaposlenicima?

Petar Mandić: Najradije koristimo osobni kontakt koji je zahvaljujući našem manjem broju zaposlenika još uvijek moguć. Iskreno rečeno meni osobno je to i najdraži način ispitivanja zadovoljstva među zaposlenicima. Ovakav način omogućuje brzo reagiranje u slučaju ako se pojave određeni problemi, ali isto tako naši zaposlenici često dolaze kod nas s prijedlozima o tome kako nešto "popraviti" odnosno unaprijediti. Imamo vrlo otvoren odnos i drago mi je što zaposlenici imaju povjerenje u naš tim iz Ljudskih potencijala.

MojPosao: Koliki je odaziv na "Prijavni upitnik" za zapošljavanje na vašoj službenoj internet stranici? Javljaju li vam se na upitnik samo osobe čije ste vještine istaknuli u uvodnom dijelu ili i ostali zainteresirani za rad u vašoj tvrtci?

Petar Mandić: Odaziv je dobar, svaku ponudu, neovisno o načinu pristizanja, iznimno cijenimo i zahvalni smo našim kandidatima. Posebno su nam drage samoinicijativne ponude, koje pristižu najčešće upravo putem "Upitnika", zato što je riječ o osobama koje su nas prepoznale kao poželjnog poslodavca.

Na neki način takve ponude imaju prednost, jer prije raspisivanja otvorenog natječaja, uz interne natječaje redovito pregledavamo i našu bazu otvorenih ponuda, pa u vanjsku potragu idemo tek ukoliko među postojećim ponudama nije pronađena odgovarajuća. U bazu otvorenih ponuda stavljamo i sve one kvalitetne ponude koje na određenom natječaju iz bilo kojeg razloga nismo mogli prihvatiti.

MojPosao: U istraživanju "Poslodavac prvog izbora", državne institucije zauzele su prvo mjesto. S obzirom na visoku potražnju i očekivanja, kako se državne službe brinu o svojim zaposlenicima?

Petar Mandić: Mogu govoriti samo o našim iskustvima. Obično se kaže da su najbolja radna mjesta tamo gdje menadžment dijeli viziju sa svojim zaposlenima i tamo gdje kompanije usklađuju poslovni i privatni život svojih radnika. O svojim zaposlenicima HBOR brine na različite načine i mislim da smo u tome do sada bili uspješni.

Ako bi trebali reći formulu našeg uspjeha onda je ona svakako ta što naše ljude razvijamo tako da su stručni i samopouzdani i da svojim znanjima i vještinama mogu raditi u bilo kojoj kompaniji, domaćoj ili stranoj, a istovremeno se trudimo stvoriti okruženje u kojem oni žele ostati. Jedan od pokazatelja dobre brige za zaposlenike i njihovo zadovoljstvo HBOR-om kao poslodavcem je i vrlo niska stopa fluktuacije.

MojPosao: S obzirom kako je riječ o tvrtki u državnom vlasništvu, postoji li kakav poseban selekcijski postupak? Možete li detaljnije opisati jedan selekcijski postupak u vašoj tvrtki?

Petar Mandić: Ne postoji nikakav poseban postupak, isti je sličan postupcima većine drugih tvrtki. Prvi krug selekcijskog postupka počinje pregledom pristiglih ponuda i životopisa koju provodimo mi u Direkciji upravljanja ljudskim potencijalima. Izdvojene kandidate u suradnji s nižim menadžmentom potom stručno testiramo, za konkretno radno mjesto posebno pripremljenim testovima.

Najuspješnije na testu znanja zovemo na prvi intervju koji se odvija u prisutnosti nižeg menadžmenta i nas iz Direkcije, a kada god je to moguće i nekoga od budućih najbližih suradnika.

Najbolji kandidati po stručnom testiranju i dojmu ostavljenom na razgovoru idu na daljnja testiranja, jezika i psihologijsko testiranje. Ti su testovi također prilagođeni potrebama konkretnog radnog mjesta, a psihologijsko testiranje uključuje i usmeni dio razgovora sa psihologom.

Najuspješnije kandidate po ukupnim rezultatima svih testiranja i razgovora, a kojih je sistemom lijevka ostalo svega nekoliko, zovemo na drugi krug razgovora, kojem prisustvuju i viši menadžeri. Konačnu odluku o izboru kandidata donosi menadžment uvažavajući mišljenja svih nas koji sudjelujemo u izboru kandidata.

MojPosao: Kako postupate prilikom transfera uspješnih menadžera iz drugih tvrtki, koji pokažu interes za radom u vašoj banci ili ukoliko neka od tvrtki pokaže interes za vašim zaposlenikom?

Petar Mandić: Već sam prije spomenuo kako HBOR razvija ljude da budu stručni i samopouzdani i da sa svojim znanjem mogu raditi u bilo kojoj kompaniji, pri čemu je nama razumljivo, u interesu zadržati stručan kadar i razvijati buduće menadžere iz naših redova. Transfera je uvijek bilo i uvijek će ih biti. Koliko god mi je osobno žao kada netko od kolega ode iz HBOR-a jer je dobio bolju i interesantniju ponudu, toliko mi je i drago jer je prepoznata kvaliteta naših ljudi. A, ne moram niti isticati kako smo zadovoljni kada nas kvalitetni stručnjaci prepoznaju kao poželjnog poslodavca.

(V.K.)

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.