Share
Tweet
Share
Send to friend

Kuda ide marketing (drugi dio)

Baza podataka
U poslovnom svijetu, gospodarski subjekti misle da komuniciraju i održavaju stalni kontakt sa svojim kupcima. Koriste se e-mailom, poslovnim ponudama u obliku pisama, bilježenjem kupnji, masovnom poštom itd. Sve to rade kako bi izgradili bolji odnos sa svojim kupcima.

Nažalost, ono što tvrtke misle da je bitno za izgradnju odnosa s kupcima, ne mora se podudarati s onim što kupci misle. Kako bi gospodarski subjekti mogli što bolje izići u susret svojim kupcima, odnosno riješiti njihove potrebe i želje, potrebno je formirati bazu podataka, odnosno prikupiti potrebne podatke o kupcima uz pomoć sekundarnih ili primarnih izvora.

Pronalaženje i analiziranje podataka omogućava gospodarskom subjektu razumijevanje je li njegov sustav usmjeren prvenstveno na svoj financijski rezultat ili na kupce. Usmjerenje gospodarskog subjekta na kupca, podržano jedinstvenim pogledom na kupca kroz sve dijelove organizacije, nastalo je i iz razloga kako bi se organizaciji omogućilo uspostavljanje osobnog kontakta sa svojim stvarnim i potencijalnim kupcima. To omogućava gospodarskom subjektu razvoj lojalnosti od strane kupaca, sa posljedicama kao što su povećanje tržišnog udjela i povećanje prodaje.

Relationship marketing
Poznata je činjenica kako je pridobivanje novih korisnika znatno teže i skuplje negoli razvijanje i poboljšane odnosa s postojećim.

Fokusiranje na kupca, te stavljanje kupca u središnji položaj je proces, a ne promjena koju je moguće postići preko noći. Konstantan cilj gospodarskog subjekta koji namjerava imati pouzdan dugotrajan posao jest zadobiti lojalnost što više kupaca. Zahvaljujući novoj sofisticiranoj informacijskoj tehnologiji, pozitivni odnosi i suradnja se unaprjeđuju. Stalni i neprekidni odnosi koji zadovoljavaju obje strane ovise o komunikaciji i dijalogu. Uz pomoć objektivnog znanja, istraživanja i baza podataka koje se odnose na upoznavanje kupčevih aktivnosti i ponašanja, marketing-izvršitelji razvijaju modele prihvatljive za određeno ciljano tržište.

Kako bi bio djelotvoran, profesionalac u marketingu mora izobrazbom najprije mijenjati sebe, u smislu prilagođavanja ne toliko uvjetima na tržištu, koliko zahtjevima rada u timovima. Timski rad traži sposobnost razumijevanja drugih, spremnost dijeljenja svoga znanja i informacija s ostalim članovima, umijeće provjeravanja i postavljanja izazova na svoj i mentalne modele drugih, što je jedan od bitnih preduvjeta kreativnog rada.

Marketing odnosa i suradnje
U hrvatskoj znanosti (a o praksi da i ne govorimo) ne postoji baš neko veliko zanimanje za proučavanje marketinga budućnosti. Razlozi tome su brojni, a osobito su vezani uz slabo razvijeno i nedovoljno konkurentno tržište, te nepostojanje benchmarkinga s inozemnim tvrtkama i tržištima u pravu svrhu.
Gospodarski subjekti ratujući s dužnicima, odnosno neplatišama i boreći se za preživljavanje, ne uviđaju potrebu ulaganja u marketing, a posebice u novi marketing koji se zasniva na stvaranju dodane vrijednosti, odnosa i suradnje.

Međutim, buđenjem svijesti o konkurenciji koja je svakim danom sve veća, te pojavom sve zahtjevnijih i kompliciranijih kupaca, javlja se i svijest o potrebi za novim pristupom koji bi trebao donijeti konkurentsku prednost gospodarskom subjektu. Zadatak marketinga odnosa i suradnje je:

  • izgraditi uzajamno unosan dugotrajan odnos s potrošačima, a ne
  • samo što skuplje prodati

  • posjedovati dobre komunikacijske vještine i mogućnost prilagodbe svakoj situaciji
  • omogućiti veću personalizaciju i bolje i preciznije korištenje budžeta namijenjenog za marketing
  • smanjenje troškova promocije i dostave proizvoda, te eliminiranje gubitaka fokusiranjem na najprofitabilnije kupce
  • provođenje poslovanja točno na vrijeme, odnosno razmjena proizvoda i usluga bez čekanja
  • manja osjetljivost kupaca na cijene, a veća na kvalitetu

  • Ne zaboravite kako su bitne odrednice marketinga budućnosti, kvaliteta, usluga i dodana vrijednost.

    (V.K.)
    Izvor:


    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.