Share
Tweet
Share
Send to friend

Usavršavanje uvjerljivosti

Najveća vrlina jednog rukovoditelja je sposobnost uvjerljivog govora, zračenje povjerenjem i odgovarajućom kompetencijom. Ova izjava važi i za većinu ljudi na svijetu, no pogotovo se smatra bitnim u slučaju profesionalaca, rukovoditelja, dakle managera.

Svatko, a pogotovo rukovoditelj, mora biti uvjerljiv kako bi svoje namjere, ideje i zamisli mogao ugraditi i predati svojim djelatnicima i suradnicima u interesu njihovog postupanja sukladno rukovoditeljskim zamislima.

Povjerenje prema djelatnicima, izvršiteljima, klijentima, kao i prema javnosti rukovoditelji mogu izgraditi i pojačati tako što će razvijati svoje komunikativne i rukovoditeljske sposobnosti. Jedna od takvih sposobnosti je korištenje jezika tijela, poznatije body language-a.

Jezik tijela je sredstvo kojim se brzo može izgraditi povjerenje i jačati, poboljšati utjecaj vaših ideja na okolinu i kolege. Neverbalna komunikacija (nonverbal communication) odnosno jezik tijela ima ključnu ulogu u formiranju prvog dojma. Sama pojava osobe i stil ključni su pokazatelji temeljem kojeg sugovornici odlučuju na koji će način reagirati i nastupati prema vama.

Svi su upoznati sa činjenicom kako nije bitno što se kaže, nego kako se kaže. Čak i ako većina nas zna za ovu narodnu izreku, malo tko postupa sukladno tome. Većinu svog vremena rukovoditelji provode na usavršavanju korištenja riječi i na sadržaj teksta kojim žele rukovoditi djelatnicima ili prezentirati prijedlog upravi, eventualno žele priopćiti neku dobru ili lošu vijest, međutim postavlja se logično pitanje zašto se ne pozabaviti malo i načinom prezentiranja tih riječi? Možemo li postići možda bolje rezultate ukoliko usavršavamo i kritično gledamo i na samu prezentaciju naših riječi?

Riječi su doista bitne. S druge strane, kada razgovaramo značenje tih riječi umnogome je predestinirano neverbalnom komunikacijom. Način prijenosa određene informacije u mnogim slučajevima bitniji je nego samo značenje.

Bez obzira radi li se o brzini ili jačini tona kojim govorimo jedno je bitno - glas ili ton treba biti zanimljiv za slušatelja. Dublji glasovi znaju biti u velikom broju slučajeva mnogo autoritativniji nego visoki glasovi. Dublji i staloženiji glas, odnosno razumna brzina govora umnogome utiče na izgradnju autoriteta među slušateljima. Visoki glas sa brzim govorom daje utisak da je osoba nervozna, nespremna i manje tolerantna.

Pojava, nastup i način ponašanja skoro, ako ne i istovjetno, utiču na prijenos informacija i poruke kao i govor. Držanje tijela, način rukovanja, gestikuliranje, izraz lica i humor su pokazatelji koji mogu odati mnogo informacija slušatelju. Poneki smiješak, dobar kontakt očima i pozorno slušanje imaju izuzetno pozitivan efekt na ljude s kojima razgovaramo.

Odijevanje treba biti uredno. Tamnije boje ukazuju na više poštivanja i respekt. Cipele bi trebale biti očišćene i blistave. Klasični (konzervativniji) stilovi odijevanja svakako će pozitivno utjecati na odgovor i reakciju slušatelja.

Moglo bi se raspravljati u sitne detalje o svim spomenutim momentima, međutim predložemo nekoliko točaka koji će svakome pomoći u izgradnji i povećanju vjerodostojnosti. Nema veze koliko se osjećate nervoznim, uzimajući u obzir slijedeća četiri savjeta, sigurno ćete ulijevati više povjerenja tijekom razgovora sa sugovornicima.

Smiješak predstavlja jedan od najboljih i najoriginalnijih komunikacijskih sredstava. Uvijek puno znači prvi dojam i pomaže vam u tome da vas drugi slušaju. Mnogi manageri misle kako će se oni ozbiljnije shvatiti ukoliko su ozbiljni i bez trunke smiješka na licu razgovaraju sa sugovornicima. Osoba koja se nasmiješi sigurno pruža mnogo pozitivniju sliku nego osoba koja ozbiljno i namršteno komunicira.

Držanje tijela predstavlja bitan pokazatelj tijekom razgovora. Držanje tijela govori i pruža mnogo informacija o tome kakvo mišljenje imate o sebi. Samouvjereni ljudi stoje i sjede čvrsto i uspravno.

Pogled ili eye-contact. Kao i u običnom (ne poslovnom) životu, čovjek koji gleda ravno u oči ulijeva više povjerenja i smatra se poštenijim, vjerodostojnijim od onih koji svojim očima šetaju. Normalno, nije poželjno gledati ravno u oči sugovornika duže vrijeme. Eye-contact nije na isti način shvaćen svuda u svijetu pa nije loše raspitati se prije odlaska na neko poslovno putovanje, pogotovo u istočne zemlje. Koliko kultura, toliko poimanja eye-contact-a.

Pokreti rukama daju potpunu podršku vašim riječima. Koristite obje ruke, simetrične pokrete i držite ruke u visini prsa tijekom gestikuliranja. Nikako ne bi trebalo ruke dizati iznad glave ili previše mlatarati tijekom razgovora, a pogotovo sastanka.

Svatko od nas trebao bi imati u vidu ove komunikacijske elemente, jer njihovim ispravnim korištenjem, povećava se vjerodostojnost u razgovorima i prezentacijama. Manager postaje mnogo uvjerljiviji i vjerodostojniji, reakcije od strane slušatelja postati će povoljnije i pozitivnije.

Autor: prof. Istvan Gyerman

(V.K.)
Izvor:

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.