Share
Tweet
Share
Send to friend

Korporativna Amerika sve otvorenije prema seksualnim manjinama

Ovog proljeća dioničari u velikim svjetskim kompanijama, poput ExxonMobila i Forda, raspravljaju o tome zavrjeđuju li homoseksualni zaposlenici zaštitu protiv diskriminacije na radnom mjestu.

Više od 80% kompanija s liste Fortuneovih 500 zabranjuje diskriminaciju na temelju seksualne orijentacije. Otprilike 249 kompanija sa te liste nudi zdravstveno osiguranje i ostale beneficije istospolnim partnerima svojih zaposlenika, što je značajan porast nasuprot 28 tvrtki koje su to nudile prije desetak godina.

Prošle je godine Wal-Mart, najveći američki poslodavac, odlučio podržati mrežu za svoje zaposlenike homoseksualne, transeksualne i biseksualne zaposlenike. Na taj se način pridružio velikim tvrtkama poput Citigroupa, DuPonta i IBM-a, a ovi trendovi kreću se prema isključivo jednom smjeru – ostvarivanju većih prava za homoseksualne osobe.

Korporativna Amerika je po pitanju izjednačavanja prava za GLBT osobe otišla korak ispred Vlade, zato što zna kako je ravnopravnost nužna za pozitivno poslovanje, kaže Joe Solmonese, predsjednik Human Rights Campaign, najveće američke udruge za prava homoseksualnih osoba.

U proteklih nekoliko godina, ova je Udruga rangirala velike kompanije (popis možete vidjeti ovdje) po kriterijima poštivanja prava homoseksualnih osoba. Prilikom izbora posebna se promatrala politika kompanija protiv diskriminacije, beneficije za partnere, oglašavanje u gay medijima, filantropija te podrška prema grupama zaposlenika homoseksualne orijentacije.

Tvrtke koje podržavaju prava zaposlenika homoseksualne orijentacije nisu samo one koje se nalaze na Wall Streetu ili Hollywoodu. Po prvi put, ove su se godine na listi najtolerantnijih pojavila i imena velikih kompanija koje se bave iskapanjima plina i nafte, poput BP-a, Chevrona te kemijske tvrtke Chemical.

Postavlja se pitanje zašto odjednom sve veći broj velikih kompanija postaje otvoreniji prema homoseksualnim osobama i ostalim seksualnim manjinama? Između ostalog i zbog toga što žele privući potrošače homoseksualne orijentacije. Prema istraživanju jedne tvrtke, kupovna moć osoba homoseksualne orijentacije u Sjedinjenim Američkim Državama, procjenjuje se na 641 milijardu dolara godišnje.

(V.K.)
Izvor:
CNN Money

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.