Share
Tweet
Share
Send to friend

Zlostavljači na radnom mjestu preskupi za tvrtke

Tvrtke koje žele unaprijediti svoje poslovanje i povećati produktivnost, trebale bi se riješiti nasilnika koji stalno ismijavaju i ponižavaju ostale zaposlenike na radnom mjestu, kažu psiholozi.

Iako većina zaposlenika koji su stalno "na meti" svog nadređenog ili kolege misli da je njihov slučaj usamljen, poznati kanadski psiholog Gary Namie, kaže kako se broj slučajeva zlostavljanja na radnom mjestu u posljednje vrijeme penje do epidemijskih razmjera.

Namie ističe kako je istraživanje Sveučilišta u Michiganu otkrilo da je svaki šesti zaposlenik žrtva zlostavljanja na radnom mjestu. Također, u Velikoj Britaniji oko 11% ljudi kaže kako su se na radnom mjestu suočili s psihološkim zlostavljanjem, dok je taj postotak u Australiji čak 18 posto. Taj se postotak, ističe Namie, penje i do 50% zaposlenika, ako im se postavi izravno pitanje jesu li oni ikada bili žrtve nasilja na radnom mjestu. Također, u Kanadi, osim u Quebecu, ne postoje propisi koji bi sankcionirali zlostavljače na radnom mjestu.

Podaci pokazuju da su zlostavljani često zaposlenici koji su bolje osposobljeni za svoj posao od zlostavljača, ali su prisiljeni dati otkaz jer su često nekonfliktne osobe, koje se ne mogu nositi sa zlostavljanjem. Tako dolazi do odlijeva talenata jer najbolje i najbistrije zaposlenike zlostavljači otjeraju iz tvrtke, naglašava Namie i ističe: Zlostavljači su jednostavno preskupi da bih ih tvrtke i dalje držale na poslu.

Također, iako žene trpe teže posljedice zlostavljanja na radnom mjestu – čak 30% žena koje su bile zlostavljanje na poslu pati od posttraumatskog stresnog poremećaja, one prevladavaju u broju zlostavljača. Naime, istraživanja pokazuju kako su čak 58% zlostavljača žene.

Ljudi često kažu da si, iako su izloženi zlostavljanju, ne mogu priuštiti da napuste posao, međutim Namie zlostavljanima savjetuje: "Otiđite!".

(T.B.)
Izvor:
CBC News

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.