Share
Tweet
Share
Send to friend

Američki poslovnjaci uče o sportu i popularnoj kulturi

Sve više američkih kompanija nastoji obrazovati svoje zaposlenike kako bi prije poslovnog puta u inozemstvo postali "dobri građani svijeta".


Tečajevi često uključuju i savjete da se pri poslovnim i društvenim kontaktima s kolegama u inozemstvu ne bi trebale iskazivati one osobne karakteristike koje mnogi stranci smatraju odbojnima i "tipično američkim".

Legenda u marketinškim krugovima, Keith Reinhard počasni predsjednik marketinške agencije DDB Worldwide, koja ima predstavništva u 96 zemalja svijeta, imenovan je jednim od stotinu najutjecajnijih ljudi u povijesti marketinga prema časopisu krovne marketinške udruge.

Iako je njegov glazbeni slogan za McDonalds, proglašen najboljim u povijesti 20. stoljeća, ovih dana Keith Reinhard, pokušava prodati nešto osobnije od hrane.

Samo mjesec dana nakon terorističkih napada na Sjedinjene Države, počeo sam razmišljati o mogućnosti osnivanja organizacije "Biznis za diplomatsku akciju", kaže Reinhard. Ova neprofitna organizacija nastoji uključiti američki poslovni sektor u promidžbenu kampanju kojoj je cilj popraviti američki image u svijetu.

Reinhard navodi da iako je rat u Iraku svakako nanio štetu imageu SAD-a, do pogoršanja američke reputacije došlo je mnogo prije invazije na Irak. On pri tom ukazuje na istraživanje koje je proveo u 17 zemalja, početkom 2002. godine te objašnjava kako je čak i tada, odmah nakon terorističkih napada na Sjedinjene Države, bio uočljiv negativni image Amerike - u svim regijama svijeta. U to doba američka vanjska politika nije bila negativna.

O kojim se negativnostima radilo? Keith Reinhard kaže da su se glavne primjedbe odnosile na moralno dvojbeni utjecaj američke industrije zabave i mogući izrabljivački odnos nekih američkih kompanija prema zemljama u kojima posluju. No postojala je i treća kategorija kritika.

Često se spominjao "kolektivni karakter" Amerikanaca. Nas se, naime, smatra glasnima i arogantnima, te neupućenima u druge kulture i isključivo okrenutima preme samima sebi. Činjenica da mnogi Amerikanci ne govore drugi jezik izuzev engleskog također je spomenuta, kaže Keith Reinhard.

Na ovom posljednjem, Reinhard je odlučio poraditi te je u siječnju 2004. osnovao neprofitnu organizaciju "Buznis za diplomatsku akciju", nakon što je od jedne poslovne udruge dobio stipendiju da napiše brošuru "Vodič za građane svijeta".

Ovaj vodič danas koristi više od 40 velikih korporacija, uključujući American Airlines i hotelski lanac Lowes.

Reinhard navodi kako se prijateljski odnosi razvijaju nevjerojatno lako, ako se razgovara o sportu i popularnoj kulturi, zbog čega njegova organizacija želi da poslovni ljudi koji putuju u inozemstvo "manje govore o bogatstvu i moći" te da se informiraju o sportskim ličnostima i pop ikonama zemalja u koje putuju.

(V.K.)
Izvor:
VoA [backlink

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.