Share
Tweet
Share
Send to friend

Sve veća neravnoteža posla i privatnog života u SAD-u dovodi do loših rezultata

Mnoge američke tvrtke suočavaju se s teškoćama kako motivirati, ohrabriti, zadržati i regrutirati zaposlenike i istovremeno postići optimalnu produktivnost. Jedan od ključnih preduvjeta za zadovoljne i učinkovite zaposlenike je ravnoteža između posla i privatnog života.

Zahvaljujući društvenim promjenama, poslovnoj kulturi, te očekivanjima poslodavaca, radno vrijeme se produljilo i sve je manje vremena za privatni život. Stanka za ručak koja je nekada bila opuštajući odmak od posla, sada je gotovo postala "natjecanje" u brzini konzumacije hrane kako bi se zaposlenici što prije vratili na posao.

Prema Joeu Santani s websitea hr.com, poruka koja se time šalje zaposlenicima jest:

  • Život i posao su postali teži
  • Morate raditi dulje i jačim ritmom
  • Preskočite obroke i stanke
  • Preskočite godišnje odmore
  • Provodite manje vremena s obitelji i prijateljima
  • Budite manični i svoje radno mjesto i posao učinite svojim mjestom obožavanja, svojim domom i svojim hobijem

    Svi ti faktori dovode do emotivnog i fizičkog stresa kod poslodavca, zaposlenika i njihovih obitelji. Sve je više izostanaka s posla, teškoće u zadržavanju i zapošljavanju kvalitetnih zaposlenika su sve veće, povećan je broj onih koji pate od depresije, produktivnost pada, a opće je prisutan osjećaj nedostatka ravnoteže i radosti.

    Gotovo polovica svih američkih zaposlenika osjećaju se nemoćno pred naraslim brojem radnim zadataka i zbog produljenja radnog vremena, pokazalo je istraživanje Family and Work Institutea iz 2001.

    Struktura moderne obitelji dramatično se izmijenila. U tradicionalnoj obitelji radilo je dvoje ljudi. Otac na poslu, a majka kod kuće. Danas roditelji obavljaju tri posla, jer i otac i majka rade i još se brinu za kućanstvo. Istraživanje o ravnoteži posla i privatnog života koje je 2004. proveo jobsite Monster pokazalo je:

  • Da je 81% ispitanika nezadovoljno s ravnotežom posla i privatnog života.
  • Da majke, u obitelji u kojoj oba roditelja rade, u prosjeku posvećuju 25 sati tjedno brizi za djecu i kućanstvo i to povrh 40-satnog radnog tjedna.
  • Istraživanje organizacije National Fatherhood Initiative (Nacionalna inicijativa za očinstvo) pokazalo je:

  • Da 78% menadžera kažu da dnevno imaju samo 90 minuta ili čak manje vremena za privatan život.
  • Da 95% menadžera upisuje svoje obveze u listu, no da manje od 1% njih zaista i ispuni obveze s te liste
  • Američki Institut za obitelji i rad svojim je istraživanjem pak ustanovio:

  • Da 85% zaposlenika dnevno ima i neke privatne obveze
  • A, Nacionalni statistički ured SAD-a, u svojoj studiji Rad i obitelj u Americi navodi: "Tipični američki bračni sa srednjim prihodima radi 3.885 sati godišnje, što 247 sati, ili jedan tjedan više no što je radio tipični bračni par prije 10 godina".

    Kako bi stigli obavili privatne obveze, zaposlenici su ih često prisiljeni obavljati za radnog vremena. Bilo da su to telefonski pozivi, pretraživanje Interneta, prisiljeni su svoje privatne obveze ugurati u svoj gusti radni raspored, jer za njih jednostavno nemaju dovoljno slobodnog vremena.

    Prosječni američki radnik tako priznaje da na poslu više od 2 sata dnevno, ne računajući stanku za ručak, potroši rješavajući privatne poslove, što tvrtke godišnje stoji 759 milijardi dolara, pokazalo je istraživanje koje su 2005. proveli websiteovi Salary.com i AOL.

    Stoga bi tvrtke trebale zaposlenicima omogućiti da se besplatno koriste određenim uslugama, kako bi se mogli u potpunosti koncentrirati na posao, a time bi se zasigurno smanjila i razina stresa, jer se više neće toliko brinuti o tome što sljedeće moraju obaviti i da li će stići to obaviti. Osim toga zaposlenicima je potrebno vrijeme i za odmor.

    A i tvrtka će zasigurno imati veće koristi od odmorenog i usredotočenijeg zaposlenika, te je podrška tvrtke zaposleniku u obavljanju njegovih privatnih obveza zapravo obostrano korisna, jer se time tvrtka osigurava da će zadržati zaposlenike koji će biti posvećeni uspjehu, a zaposlenici će imati više vremena za privatan život.

    (T.B.)
    Izvor:
    FinaceVisor

    We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.