Share
Tweet
Share
Send to friend

Poslovni uspjeh hotela prije svega ovisi o menadžeru

Poslovni uspjeh nekog hotela ponajprije ovisi o njegovu menadžmentu, a tek posredno o kretanjima na turističkom tržištu. Ako direktori hotela žele biti dobri menadžeri i ostvariti kvalitetne odnose s podređenima u hotelu, trebaju prionuti gradnji cjelokupnog pozitivnog ozračja unutar kompleksa.

Preporuka je to doc. dr. sc. Vlade Galičića s Fakulteta za turistički i hotelski menadžment u Opatiji koji podsjeća kako se upravo atmosfera koja prevladava u nekom hotelu odražava na rezultate poslovanja u njemu. Pozitivna atmosfera ne podrazumijeva se sama po sebi i ne postiže se slučajno, već je rezultat međuljudskih odnosa pri čemu najvažniju ulogu ima menadžment na čelu s direktorom hotela.

Svojim ukupnim ponašanjem direktor odlučuje o sudbini hotela, o tome hoće li cjelokupni hotelski tim raditi savjesno i inovativno ili bezvoljno. Suradnike treba tretirati kao partnere i pokazati kako bez njih nije moguće povećati produktivnost, kaže docent Galičić.

Ističe kako poduzetne, inovativne i u svakom pogledu sposobne suradnike imaju samo oni hoteli čiji direktori osim organizacijsko-stručne posjeduju i socijalnu kompetenciju i pokazuju je u svakodnevnom kontaktu sa svim zaposlenima.

Što se konflikata tiče Galičić ističe kako su oni dio svakodnevice pa održavanje harmonije pod svaku cijenu može biti pogubno. Sa sigurnošću se može reći kako ne postoji uspješna grupa ili tim bez ikakvih sukoba. Naprotiv, vrhunski rezultati postižu se upravo u onim hotelima gdje u interesu kvalitete i zadovoljstva gosta ponekad nastanu i konfliktne situacije. Ipak, konflikte treba eliminirati kako se ne bi odrazili na opću atmosferu u hotelu, objašnjava Galičić.

Jedna od osobina dobrog i uspješnog direktora hotela jest i delegiranje - prepuštanje poslova drugima. Direktor posao može prepustiti drugome, ali ono što ne može prepustiti jest odgovornost.

Prilikom svakog kontakta sa svojim suradnicima direktor treba imati na umu da svaka njegova izjava ima dvostruku važnost - istovremeno je informacija i motivacija, no u komunikaciji valja pripaziti i na govor tijela - svoje ponašanje, izbor riječi, visinu glasa, geste, mimiku i kretanje prilagoditi svakom suradniku individualno, dodaje Galičić.

Direktor bi trebao i na vrijeme uočiti nagomilane emocije suradnika i ne dopustiti da bura emocija eskalira. Bolje da se ispucaju na vama nego na gostu!, poručuje Galičić.

Jedna od direktorskih pogrešaka je da ne prihvaćaju suradnike kao ozbiljne - ne pronalaze vremena za njih, pri komunikaciji ne gledaju u oči ili pri tome razgovaraju putem mobitela, iščitavaju dopise i slično. Ne samo što nije ljudski već se može negativno odraziti na poslovni uspjeh hotela. Valja sustavno graditi aktivne, cjelovite odnose sa svojim suradnicima. Pogrešno je gledanje isključivo efikasnih i manje efikasnih djelatnika. Umjesto toga, treba ih prihvatiti kao ljude s osjećajima, slabostima, koji ponekad mogu više, ponekad manje napraviti i koji nisu uvijek dobro raspoloženi. To je jedan od temelja za međusobno povjerenje i poštivanje, upozorava opatijski docent.

(T.B.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.