Share
Tweet
Share
Send to friend

Kako blog pretovoriti u biznis

U svjetskim razmjerima blogovi su postali megauspješni načini zarade te su postali dio svakodnevice. Naime, popularnost blogova porasla je 2002., kad su američki blogeri objavili priču o Trentu Lottu, senatoru koji je izrekao nekoliko raststičkih izjava. Održavanjem priče na životu blogeri su utjecali na Lottovu ostavku i već od posljednjih predsjedničkih izbora u SAD-u postaju dio mainstreama.

Međutim, prema pisanju Business Weeka, kompanija Six Apart želi blogove još više približiti širem spektru ljudi te tako povećati, ionako značajan, utjecaj bloga. Prema podacima Technoratija, web-servisa koji prati blogove, dnevno se u svijetu kreira 75.000 blogova, a prema raznim predviđanjima, u svijetu ih trenutno ima oko 100 milijuna.

Six Apart ugošćuje oko 15 milijuna blogova te posjeduju četiri vlastita servisa: Movable Type za poslovne korisnike s vlastitim serverima, a kojima treba pomoć pri dizajniranju te TypePad koji nudi pretplatnički model za korisnike što im omogućava da u svoje postove uključe fotografije, videozapise i slične sadržaje. Druga dva servisa podržana su i reklamama, pa je tako LiveJournal društvena blog mreža s jedanaest milijuna korisnika namijenjena mlađima od trideset godina, a posljednji servis je nedavno predstavljeni Vox, koji je sličan LiveJournalu, no orijentiran je prema širem krugu korisnika, pa ima i jaču zaštitu privatnosti i u potpunosti je podržan reklamama.

Priča o kompaniji Six Apart počela je kada se dvadesettrogodišnja Mena Trott 2001. ulogirala na Blogger.com servis i počela pisati vlastiti blog Dollarshort, no ubrzo je shvatila da ne zadovoljava sve njezine potrebe, pa je sa suprugom Benom, osmislila profitabilni i više nego popularni Six Apart.

Poput klasične američke priče o internetskom uspjehu i oni su svoj posao počeli iz vlastitog doma u težnji da osmisle nešto što drugi nisu, a da je bude prijeko potrebno i zanimljivo. Devet mjeseci nakon što je izašao Movable Type, kada su shvatili da broj korisnika raste poprilično brzo, otvorili su vlastitu kompaniju pa je neobvezni posao postao svakodnevni, s punim radnim vremenom.

Nakon godinu dana kontaktirao ih je Joi Ito kako bi ih "doveo" u Japan. U sljedećih godinu i pol imali su pedeset zaposlenika, urede u Japanu i Europi, da bi 2004. godine dobili financijsku injekciju od 10 milijuna dolara, a sveukupno do sada su, od investicijskih kuća, prikupili 23 milijuna dolara.

Dio tih novaca iskoristili su za kupnju drugih servisa koji su im povećali korisničku bazu, a ona se još više povećala kada su stali u zaštitu svojih blogera i onoga što pišu. Naime, organizacija Association of Anorexia Nervosa and Associated Eating Disorders, koja se bavi borbom protiv anoreksije i ostalih poremećaja u prehrani, pozvala je Six Apart da uklone blogove koji se bave tom temom, što su oni odbili.

U budućnosti, smatraju, blogovi će postati "bežični". Osim toga, SixApart je kupio kompaniju Splash Data, proizvođača softvera koji omogućava da se fotografije i video snimljeni nekim od bežičnih uređaja pošalju odmah na blog.

(T.N.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.