Share
Tweet
Share
Send to friend

Pola milijarde eura na reklame

Televizije, dnevni listovi, časopisi, outdoori (plakati) i web portali prošle godine su utržili 4,1 milijardu kuna od reklama, što domaće medije svrstava iza INE, HEP-a, T-HT-a i Konzuma, četiri najveće kompanije u Hrvatskoj, prema podacima agencije MEDIApuls o vrijednosti oglasnog prostora u hrvatskim medijima u 2005. Rekordan prihod od oglasa povlači i rekordnu stopu rasta vrijednosti medijskog tržišta.

Naime, 2003. oglasni je prostor vrijedio 391 milijun eura, godinu dana kasnije porastao je za 8,9% na 426 milijuna, a lani je rast iznosio čak 33% na 568,7 milijuna eura. Sličan rast očekuje se i tijekom ove godine, a posebno iduće, kad će političke stranke tijekom parlamentarne izborne utakmice postati vodeći oglašivači.

Prema istraživanju MEDIApulsa najveći udio u oglasnom kolaču drži televizija sa 68,2%, dok Internet kao medij bilježi najveći rast takvih prihoda. Prošle su godine tri nacionalne i niz lokalnih televizija, od prodaje etera utržile 2,8 milijardi kuna, a slijede ih dnevni listovi s 589,1 milijun kuna (14,3%), časopisi 443,2 milijuna (10,7%), outdoor 271,9 (6,6 posto) i web portali s prihodom od oglasa u iznosu od 9,2 milijuna kuna (0,2%).

Najveće stope rasta oglasnih prihoda bilježe web portali. Četiri najveća web portala u Hrvatskoj, tvrde da su lani ostvarili prihod od 10,7 milijuna kuna uz rast do 50%, a T-Portal tvrdi da je tijekom prošle godine prema službenom cjeniku, od 221 online kampanje utržio 4,1 milijun kuna. Bivši Iskonov portal, Net.hr napominje pak da je u 900 kampanja, od kojih je 500 komercijalnih, ostvario prihod od 3 milijuna kuna. U Internet Monitoru kažu da su lani izvrtjeli više od 1.000 online kampanja te ostvarili prihod od 1,8 milijuna kuna, a jednak prošlogodišnji prihod navodi i Index.hr koji nije želio objaviti broj kompanija koje su oglašavale na njihovim stranicama.

Međutim, sva četiri portala navode da je online oglašavanje, usprkos sve većim prihodima, još uvijek prilično nerazvijeno, pogotovo u usporedbi sa Slovenijom, Mađarskom i Slovačkom.

(T.N.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.