Share
Tweet
Share
Send to friend

Uplitanje roditelja u karijeru djeteta trend je u SAD-u

Neke tvrtke prilikom regrutiranja mladih zaposlenika često ostaju zatečene kada se potencijalni kandidat na razgovoru za posao pojavi s jednim od roditelja.

Međutim, neke od njih roditelji su i zvali kako bi provjerili zašto primjerice njihovo dijete nije prošlo u daljnji selekcijski krug na natječaju za posao. Ovakvi se roditelji često i nazivaju "roditelji helikopteri", a magazin Forbes posvetio je podosta redaka ovom problemu.

Ovi roditelji "kruže" nad svojom djecom gotovo cijeli njihov život, planirajući im na svojevrsni način djetinjstvo, školovanje i karijeru. Tako se nakon završetka školovanja često upuštaju i u samu potragu za poslom, pa ne čudi da sve više tvrtki u Sjedinjenim Američkim Državama, uz mlade diplomante, na sajmovima karijera primjećuje i njihove roditelje koji ih prijavljuju za intervjue ili pišu životopise. Upravo su zbog toga, neke tvrtke u svoje regrutacijske procese i počele uključivati roditelje.

Izvršna direktorica centra za karijere na University of Central Florida, Melanie Parker kaže da iako su roditelji vrlo upućeni u život svoje djece, ovakav način uplitanja u njihove živote može ostaviti posljedice. Naime, mlade osobe u jednom trenutku svog života moraju postati neovisne, a u tom će se možda teško moći suočiti s tom činjenicom. Osim toga, Parker navodi kako su neki roditelji dolazili i na fakultet te tražili izdavanje studentske ID iskaznice kako bi imali pristup savjetodavnom centru za karijere pri sveučilištu.

Ovakve primjeri znaju biti vrlo šaljivi, što potvrđuju i riječi izvršne direktorice za regrutiranje jedne njujorške kompanije koja kaže kako je jedna djevojka došla na razgovor za posao i sa sobom povela majku koju je čak i predstavila. Majka je četiri sata sjedila u predvorju i čekala da završe razgovori i pritom vjerojatno mislila kako je to prihvatljivo ponašanje.

Potpredsjednica odjela za ljudske resurse jedne američke banke kazala je kako su je često zvali roditelji kako bi svom djetetu ugovorili razgovor za posao. Prema njezinim riječima, roditelji se često lijepo predstave te kažu kako su oni roditelji tog i tog djeteta te žele ugovoriti razgovor za posao, a pritom, doslovne žele da se to i ostvari.

Ovo su samo neki od primjera zbog kojih mnogi zaposlenici odjela za ljudske resurse navode kako su često uznemireni zbog ovakvog ponašanja. Međutim, neke od kompanije radije su se odlučile prikloniti trendu, pa su tako počele organizirati specijalizirane susrete otvorene i za roditelje i za mlade potencijalne zaposlenike.

(V.K.)
Izvor:
Forbes

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.