Share
Tweet
Share
Send to friend

Čak 59 posto tvrtki u Hrvatskoj ima pristup Internetu

Rezultati Studije razvoja informacijskog društva u Hrvatskoj za 2005. godinu pokazuju kako se tvrtke i građani u Hrvatskoj, novim tehnologijama tek neznatno manje koriste od onih u 25 zemalja članica EU.

Štoviše, naša zemlja po mnogim pokazateljima ima iznimno razvijeno informacijsko društvo, i to u svjetskim okvirima. Međutim, poslovni i privatni korisnici u Uniji imaju bolji pristup naprednijim ICT tehnologijama i više cijene vrijednosti karakteristične za društvo koje sebe naziva informacijskim nego je to slučaj u Hrvatskoj.

Istraživanje je prema metodologiji Eurostata napravila i provela agencija IDC Adriatics, a prema njenom indeksu razvijenosti informacijskog društva, Hrvatska je 35. na svijetu. Ispred Hrvatske je Slovenija (27.), a iza nas su dvije zemlje koje će početkom iduće godine ući u Europsku uniju, Bugarska (37.) i Rumunjska (43.).

Za ovako dobar rezultat najveća zasluga pripada tvrtkama. Naime, čak 95% poslovnih subjekata u Hrvatskoj ima pristup Internetu, a vlastiti web-portal njih 58 posto. Usporedbe radi, u Mađarskoj pristup Internetu ima 78% tvrtki, a po tom smo pokazatelju bolji od prosjeka EU25 (91%). Slično je i s web-stranicama. Postotak tvrtki koje imaju web-stranice u Hrvatskoj praktički je jednak onome u Sloveniji (59%) te približan onome u zemljama EU25 (61%).

Razvijenosti informacijskog društva u Hrvatskoj pridonijeli su i građani, ali u nešto manjem obujmu. Tehničke predispozicije za pristup Internetu ima 44% građana, a 1,3 milijuna, odnosno 35% populacije se u praksi koristi Internetom.

(V.K.)
Izvor:
Poslovni dnevnik

We use cookies to enhance your experience. By continuing to visit this site you agree to our use of cookies. Learn more.